Jul i Tananger!
Øverst i kirketårnet henger et digert banner «Jesus – verdens lys». Julen er feiring av nettopp dette, at Guds Sønn, verdens lys, kommer til oss i det lille barnet i stallen. Jesus kommer med lys, liv og håp. Johannes 8,12: «Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys.»
Dette er godt å holde fast ved når vi på ny skal feire jul under restriksjoner fordi en pandemi ennå ikke har sluppet taket.

Smittevern i Solakirkene
Restriksjoner og påbud som gjelder smittevern er ytterligere innskjerpet. Dette gjelder også for kirkelig virksomhet, hvor vi nå legge til rette for en trygg julehøytid. Antall deltakere på gudstjenester/arrangementer er nå 50 ved fast tilvist plass.

Dette gjelder nå:
– Hold minst 1 meter avstand til andre enn din kohort/husstand
– Munnbind er påbudt der du ikke kan holde 1 meter, f.eks ved ut- og inngang
– Ha god håndhygiene
– Hold deg hjemme om du er syk eller har symptomer på covid
– Registrering av deltagere

På grunn av påbud om registrering av deltagere blir det på ny påmelding til gudstjenester og andre arrangementer. Vi ønsker at flest mulig tar seg tid til å melde seg på på forhånd. Dette er for å lette arbeidet med registreringen ved å minske kødannelse. Og ikke minst for å lette arbeidet ved eventuell smittesporing. Om du ikke får til å melde deg på via hjemmesiden, kan du sende sms til daglig leder som sørger for at du blir forhåndsregistrert, tlf 97147133.

Praktisk informasjon: Når du kommer til kirken og er blitt registrert får du tilvist en plass som du må sitte på under hele gudstjenesten, det er ikke anledning til å bytte plass. Det skal være minst en stol mellom de som ikke bor i samme husstand.

Vi synger julen inn – avlyst
Det er med tungt hjerte vi må avlyse «Vi synger julen inn», søndag 19.desember. Arrangementet kunne ikke gjennomføres som planlagt. Som et plaster på såret, vil vi publisere opptaket som ble gjort under «Vi synger julen inn» i 2020. Det var en nydelig samling med et evigvarende budskap! Lenke her.

Julaften kl. 14:00 og 16:00
Det blir gudstjeneste på julaften kl. 14:00 og kl. 16:00 som planlagt.
Påmelding blir svært viktig siden plassbegrensning er 50 personer.
Til påmelding kl. 14 her.og til kl. 16.00 her.

1.juledag kl.12:00
blir det høytidsgudstjeneste ved Tracy. Trompetist er Sofia Carissa Mahan.
Plassbegrensning på 50 deltakere gjør påmelding viktig.
Til påmelding her

Julegaveaksjonen
Takk til deg som deltok i julegaveaksjonen i år. 60 gavekort på kr. 1000,- er nå klar til utdeling til 60 vanskeligstilte familier i Sola kommune.
Dette bidrar til at familier kan få en god julefeiring og oppleve at andre bryr seg.

Utsatt MiniAlpha-kurs
Vi har et sterkt ønske om å tilby et nytt MiniAlpha-kurs, men i den situasjonen samfunnet er i nå, velger vi å utsette kurset.

Bønneaksjon
Etter nyttår, setter vi i gang en bønneaksjon for Tananger. I kirka vil det henge et stort kart over Tananger, og der vil det også være lapper med navnet på noen veistrekninger og forslag til bønn. Tanken er at vi kan gå turer rundt i Tananger og be for alle som bor i Tananger. Når du har hatt din «bønnetur», kan du fargelegge veiene du har gått på det store kartet. Så er ønsket at alle veiene i Tananger blir fargelagt etter hvert.

Ta deg tid til å studere den fine, flombelyste stallen ved kirken.

Mitt hjerte alltid vanker
I Jesu føderom
Der samles mine tanker
Som i sin hovedsum
Der er min lengsel hjemme
Der har min tro sin skatt
Jeg kan deg aldri glemme
Velsignet julenatt

Velkommen til fellesskap.
Med ønske om en velsignet julehøytid!