Digital fasteaksjon.

Ved avslutningen av Facebookaksjonen vår 31/3, har vi samlet inn kr.  43.802,- på Facebook, Vipps og annet.
Hver Tanangerbu har i snitt gitt kr. 6,82.
Sammenlignet med fjoråret er det en nedgang på 29%. Men Tanangerbuen har bidratt i vår digitale aksjon i langt større grad enn i mange andre menigheter. Nedgangen i mange menigheter og nasjonalt ser ut til å bli ca 70%. Det vil nok få store konsekvenser for hva Kirken Nødhjelp kan gjøre i året som kommer.
Ingen kan redde verden alene, men vi har et forbilde. Jesus viste stor omsorg for dem som led nød, og han ba oss dele av det vi selv har fått. Takk til alle dere som har gjort det gjennom årets fasteaksjon!!

Du kan fortsatt støtte vår fasteaksjon på Vipps eller gjennom bank:

Gi en gave
– Vipps: Send ditt bidrag til 2426
    Gaver på Vipps, bli registrert på tilhørende menighet.
– SMS: Send kodeord VANN til 2426 (200 kr)
– Sett inn et beløp på gavekontoen vår: 1594 228 7493. Merk gaven med «Fasteaksjonen».
Bruker du KID nr: 235550258, registreres gaven på Tananger menighet.

De siste årene har konfirmantene i Tananger gått fra dør til dør og samlet inn over 60 000 kroner årlig. På grunn av koronapandemien, blir det ingen vanlig innsamling i år. Da er det godt at det finnes digitale alternativ. Bli med på dugnad til Kirkens Nødhjelp du også!

Her kan du lese pressemeldingen fra Kirkens nødhjelp: «ÅRETS FASTEAKSJON BLIR DIGITAL OG ER VIKTIGERE ENN NOENSINNE»

Til fellesside for Solamenighetenes fasteaksjon.

I dag lever 1 av 9 mennesker i verden uten tilgang til rent vann. Mange steder fører dette til at barn som Kila ikke kan gå på skole, fordi de må hente vann eller blir syke. Rent vann forandrer liv. For 200 kr kan du gi et menneske tilgang til rent
vann resten av livet.

Klikk på denne Facebooklenken, så kan du få med deg hilsen og konsert med Sigvard Dagsland som ble sendt på søndag 22. mars.