Familie-gudstjeneste med dåp

Velkommen til familiegudstjeneste i Tananger kirke kl.11:00.

Gjengen som har vært med på «Skattejakt» blir med.
Barnekoret synger.
Prest: Tracy Rishton
Det blir dåp.

Dag i kirkeåret: 4. søndag i fastetiden.

Ukens regnbuebønn:

HÅP
Fra og med 4. søndag i fastetiden

bilde av afrikansk gutt med rent vann

Rent vann er mer enn bare
vann. Rent vann er en nøkkel
til liv, helse, likestilling, fred og
katastrofeberedskap. Derfor er
Kirkens Nødhjelps arbeid med
vann en “blå tråd” gjennom
de fleste av våre prosjekter.
Å bekjempe fattigdom er å gi
mennesker muligheter. Rent
vann er en slik mulighet. Vi ser
at rent vann forandrer liv og
forenkler hverdagen til millioner
av mennesker, som Shedrack.
Vann forandrer alt.

Kjære Gud, takk for
dine livgivende dråper.
De stiller tørsten og gir
oss nye krefter. Hjelp
oss å se at vann skaper
rettferdighet, og til å
forstå hvor verdifullt
vannet er så vi ikke
forurenser og sløser med
dine gode gaver. Takk
også for dåpsvannet som
gir oss nytt liv.

2023-03-19 11:00:00 2023-03-19 12:00:00 Europe/Oslo Familie-gudstjeneste med dåp

Velkommen til familiegudstjeneste i Tananger kirke kl.11:00. Gjengen som har vært med på «Skattejakt» blir med. Barnekoret synger. Prest: Tracy Rishton Det blir dåp. Dag i kirkeåret: 4. søndag i fastetiden. Ukens regnbuebønn: HÅP Fra og med 4. søndag i fastetiden Rent vann er mer enn bare vann. Rent vann er en nøkkel til liv, helse, likestilling, fred og katastrofeberedskap. Derfor er Kirkens Nødhjelps arbeid med vann en “blå tråd” gjennom de fleste av våre prosjekter. Å bekjempe fattigdom er å gi mennesker muligheter. Rent vann er en slik mulighet. Vi ser at rent vann forandrer liv og forenkler hverdagen til millioner av mennesker, som Shedrack. Vann forandrer alt. Kjære Gud, takk for dine livgivende dråper. De stiller tørsten og gir oss nye krefter. Hjelp oss å se at vann skaper rettferdighet, og til å forstå hvor verdifullt vannet er så vi ikke forurenser og sløser med dine gode gaver. Takk også for dåpsvannet som gir oss nytt liv. Foldere med Kirkens nødhjelps regnbuebønn er tilgjengelig på kirketorget i Tananger kirke.

Tananger menighet