Digital gudstjeneste

Velkommen til digital gudstjeneste kl.11:00.
Det er fastelavnssøndag og vi tenner det første av de syv fastelysene.
Dagens tekst er fra Joh 12,20-33. Den kan du lese her (fra bibel.no)
Prest er Tracy Rishton.

Gudstjenesten blir tilgjengelig her og på Facebook fra søndag kl. 11.00

Ukens regnbuebønn:
KJÆRLIGHET
Fra og med fastelavnssøndag

Kirkens Nødhjelps symbol med hendene
og duen er hentet fra bibelfortellingen om
Noah. Da storflommen var over, lovet Gud
at han skulle verne livet mot dødskreftene.
For å gi Noah et synlig tegn på dette satte
Gud regnbuen på himmelen. Regnbuen er
et håpstegn, et tegn på at en ny begynnelse
alltid er mulig. Dette håpstegnet tar vi med
oss inn i fastetiden.

2024-04-19 11:00:00 2024-04-19 12:00:00 Europe/Oslo Digital gudstjeneste

Velkommen til digital gudstjeneste kl.11:00. Det er fastelavnssøndag og vi tenner det første av de syv fastelysene. Dagens tekst er fra Joh 12,20-33. Den kan du lese her (fra bibel.no) Prest er Tracy Rishton. På fastelavnssøndag hører vi om noen mennesker som kommer til Jesu disipler og sier «Vi vil gjerne se Jesus!» Sammen går de til Jesus, som gir dem et aldri så lite frempek om hvem han er og hva som skal skje med ham. Dette kan jo være et god start på fastetiden, en bønn om å virkelig få se Jesus og se dybden i det han har gjort for oss. Gudstjenesten blir tilgjengelig her og på Facebook fra søndag kl. 11.00 Ukens regnbuebønn: KJÆRLIGHET Fra og med fastelavnssøndag Kirkens Nødhjelps symbol med hendene og duen er hentet fra bibelfortellingen om Noah. Da storflommen var over, lovet Gud at han skulle verne livet mot dødskreftene. For å gi Noah et synlig tegn på dette satte Gud regnbuen på himmelen. Regnbuen er et håpstegn, et tegn på at en ny begynnelse alltid er mulig. Dette håpstegnet tar vi med oss inn i fastetiden.

Tananger menighet