Gudstjeneste med dåp og nattverd

Velkommen til gudstjeneste palmesøndag i Tananger kirke.
I dag er det dåp, nattverd og søndagskole.

Dag i kirkeåret: Palmesøndag
Prest: Tracy Rishton
Første lesetekst: Sak 9,9-10
Andre lesetekst: Fil 2,5-11
Prekentekst: Joh 12,1-13

Ukens regnbuebønn:
DEN STILLE UKE
Fra og med palmesøndag

Korset over er fra Etiopia og er plassert i kapellet til Kirkens Nødhjelp.
Det er et synlig tegn på at vi tilhører en verdensvid kirke. Den
ortodokse kirke i Etiopia er en av de eldste kirkene i verden, og korset
er litt annerledes enn de korsene vi er vant til i Norge. Men også dette
har både en vertikal og en horisontal akse. Det minner oss om at
fastetiden har rom for både stillhet og engasjement for andre.
Bønn og handling er ett.

2022-04-10 11:00:00 2022-04-10 12:00:00 Europe/Oslo Gudstjeneste med dåp og nattverd

Velkommen til gudstjeneste palmesøndag i Tananger kirke. I dag er det dåp, nattverd og søndagskole. Dag i kirkeåret: Palmesøndag Prest: Tracy Rishton Første lesetekst: Sak 9,9-10 Andre lesetekst: Fil 2,5-11 Prekentekst: Joh 12,1-13 Ukens regnbuebønn: DEN STILLE UKE Fra og med palmesøndag Korset over er fra Etiopia og er plassert i kapellet til Kirkens Nødhjelp. Det er et synlig tegn på at vi tilhører en verdensvid kirke. Den ortodokse kirke i Etiopia er en av de eldste kirkene i verden, og korset er litt annerledes enn de korsene vi er vant til i Norge. Men også dette har både en vertikal og en horisontal akse. Det minner oss om at fastetiden har rom for både stillhet og engasjement for andre. Bønn og handling er ett.

Tananger menighet