Gudstjeneste med nattverd

Prest: Tracy Rishton
Det blir nattverd og søndagsskole.

Dag i kirkeåret: Fastelavnssøndag

Tekster fra kirkeårets tekster:
1. lesning: Høys 8,6-7
2. lesning: 1 Kor 13,1-7
Prekentekst: Joh 17,20-26

Ukens regnbuebønn:

KJÆRLIGHET
Fra og med fastelavnssøndag

Kirkens Nødhjelps symbol med hendene
og duen er hentet fra bibelfortellingen om
Noah. Da storflommen var over, lovet Gud
at han skulle verne livet mot dødskreftene.
For å gi Noah et synlig tegn på dette satte
Gud regnbuen på himmelen. Regnbuen er
et håpstegn, et tegn på at en ny begynnelse
alltid er mulig. Dette håpstegnet tar vi med
oss inn i fastetiden.
Kjære Gud, takk for
fastetidens mange
muligheter. Den gir rom
for både handling og
refleksjon. La oss ikke
bli for selvopptatte, men
hjelp oss så vi retter
blikket utover og ser de
mange som trenger din
kjærlighet. Og minn oss
daglig om at det er vi som
er dine hender og føtter

2023-02-19 11:00:00 2023-02-19 12:15:00 Europe/Oslo Gudstjeneste med nattverd

Velkommen til misjonsgudstjeneste på fastelavnssøndag i Tananger kirke kl.11:00. Prest: Tracy Rishton Det blir nattverd og søndagsskole. Dag i kirkeåret: Fastelavnssøndag Tekster fra kirkeårets tekster: 1. lesning: Høys 8,6-7 2. lesning: 1 Kor 13,1-7 Prekentekst: Joh 17,20-26   Ukens regnbuebønn: KJÆRLIGHET Fra og med fastelavnssøndag Kirkens Nødhjelps symbol med hendene og duen er hentet fra bibelfortellingen om Noah. Da storflommen var over, lovet Gud at han skulle verne livet mot dødskreftene. For å gi Noah et synlig tegn på dette satte Gud regnbuen på himmelen. Regnbuen er et håpstegn, et tegn på at en ny begynnelse alltid er mulig. Dette håpstegnet tar vi med oss inn i fastetiden. Kjære Gud, takk for fastetidens mange muligheter. Den gir rom for både handling og refleksjon. La oss ikke bli for selvopptatte, men hjelp oss så vi retter blikket utover og ser de mange som trenger din kjærlighet. Og minn oss daglig om at det er vi som er dine hender og føtter Foldere med Kirkens nødhjelps regnbuebønn er tilgjengelig på kirketorget i Tananger kirke.

Tananger menighet