Gudstjeneste med nattverd

Velkommen til gudstjeneste i Tananger kirke kl.11:00.

Prest: Ludvig Bjerkreim

Det blir nattverd og søndagsskole.

Dag i kirkeåret: 3. søndag i fastetiden.
Tekster:
1. lesetekst: 1 Sam 18,6-14
2. Lesetekst: Ef 5,1-2.8-11
Evangeliet Luk 11,14-28

Ukens regnbuebønn:

HÅP
Fra og med 3. søndag i fastetiden

Klimaendringene truer planeten
vår, men i Etiopia spirer et stort
håp. Der jobber prester på spreng
for å lære opp folk til å ta vare
på skogen og plante nye trær. En
av dem er Abraham Mekonnen. –
Kirkeskogen, Menagesha, er flere
tusen år gammel. Vi kaller den for
«Addis Ababas lunge», sier han og
forklarer hvordan trær bidrar til å
fange opp klimagasser. Ved å sikre
skogen tar en også vare på dyreliv,
planter og mennesker.

Kjære Gud, takk for at du
har gitt oss evnen til å
håpe. La oss bruke håpet
til å skape forandring i
oss og rundt oss. Gi oss
mot til å ta vare på ditt
skaperverk også når det
koster oss. Gi krefter og
kreativitet og en hellig
utålmodighet.

2023-03-12 11:00:00 2023-03-12 12:00:00 Europe/Oslo Gudstjeneste med nattverd

Velkommen til gudstjeneste i Tananger kirke kl.11:00. Prest: Ludvig Bjerkreim Det blir nattverd og søndagsskole. Dag i kirkeåret: 3. søndag i fastetiden. Tekster: 1. lesetekst: 1 Sam 18,6-14 2. Lesetekst: Ef 5,1-2.8-11 Evangeliet Luk 11,14-28 Ukens regnbuebønn: HÅP Fra og med 3. søndag i fastetiden Klimaendringene truer planeten vår, men i Etiopia spirer et stort håp. Der jobber prester på spreng for å lære opp folk til å ta vare på skogen og plante nye trær. En av dem er Abraham Mekonnen. – Kirkeskogen, Menagesha, er flere tusen år gammel. Vi kaller den for «Addis Ababas lunge», sier han og forklarer hvordan trær bidrar til å fange opp klimagasser. Ved å sikre skogen tar en også vare på dyreliv, planter og mennesker. Kjære Gud, takk for at du har gitt oss evnen til å håpe. La oss bruke håpet til å skape forandring i oss og rundt oss. Gi oss mot til å ta vare på ditt skaperverk også når det koster oss. Gi krefter og kreativitet og en hellig utålmodighet. Foldere med Kirkens nødhjelps regnbuebønn er tilgjengelig på kirketorget i Tananger kirke.

Tananger menighet