Palmesøndag gudstjeneste med dåp og nattverd

Velkommen til gudstjeneste i Tananger kirke på palmesøndag.

Prest er Tracy Rishton.
Det blir dåp og nattverd.

Dagens bibeltekster fra kirkeårets tekster.
1. lesning: 2 Mos 12,21-28
2.lesning: Ef 2,12-18
Prekentekst: Joh 12,12-24

Ukens regnbuebønn:

FELLESSKAP
Fra og med palmesøndag.

bilde av Etiopisk kors

Korset over er fra Etiopia, og
er plassert i kapellet til Kirkens
Nødhjelp. Det er et synlig tegn på
at vi tilhører en verdensvid kirke.
Den ortodokse kirke i Etiopia er en
av de eldste kirkene i verden, og
korset er litt annerledes enn de
korsene vi er vant til i Norge. Men
også dette har både en vertikal og
en horisontal akse. Det minner oss
om at fastetiden har rom for både
stillhet og engasjement for andre.
Bønn og handling er ett.
Kjære Gud, takk for
at du ga oss din sønn
Jesus Kristus, som ble
prøvd i alt. Vær med alle
som opplever sorg og
smerte. Vi ber om fred
og rettferdighet for alle
mennesker. Og minn oss
daglig om at det er vi som
er dine hender og føtter.

2023-04-02 11:00:00 2023-04-02 12:00:00 Europe/Oslo Palmesøndag gudstjeneste med dåp og nattverd

Velkommen til gudstjeneste i Tananger kirke på palmesøndag. Prest er Tracy Rishton. Det blir dåp og nattverd. Vi skal få høre om Jesus som møtes av heiarop mens han rir inn til Jerusalem for å feire påske med sin venner. Han hilses som konge, men få visste hva slags konge de hilste og hvilken kroning han hadde i vente. Konge i Guds rike – og konge i våre liv? Det blir ikke vanlig søndagsskole, men derimot en fortelling for barna under talen. Kirkekaffe etter gudstjenesten. Dagens bibeltekster fra kirkeårets tekster. 1. lesning: 2 Mos 12,21-28 2.lesning: Ef 2,12-18 Prekentekst: Joh 12,12-24 Ukens regnbuebønn: FELLESSKAP Fra og med palmesøndag. Korset over er fra Etiopia, og er plassert i kapellet til Kirkens Nødhjelp. Det er et synlig tegn på at vi tilhører en verdensvid kirke. Den ortodokse kirke i Etiopia er en av de eldste kirkene i verden, og korset er litt annerledes enn de korsene vi er vant til i Norge. Men også dette har både en vertikal og en horisontal akse. Det minner oss om at fastetiden har rom for både stillhet og engasjement for andre. Bønn og handling er ett. Kjære Gud, takk for at du ga oss din sønn Jesus Kristus, som ble prøvd i alt. Vær med alle som opplever sorg og smerte. Vi ber om fred og rettferdighet for alle mennesker. Og minn oss daglig om at det er vi som er dine hender og føtter. Foldere med Kirkens nødhjelps regnbuebønn er tilgjengelig på kirketorget i Tananger kirke.

Tananger menighet