Samtale-gudstjeneste

Velkommen til gudstjeneste i Tananger kirke.
Konfirmantene skal ha sin samtalegudstjeneste og det blir søndagskole.

Tidligere har vi brukt Kahoot. I år bruker vi Ahaslides.com.  Blir du med?

Dag i kirkeåret: 4. søndag i fastetiden
Prest: Tracy Rishton
Første lesetekst: 5 Mos 8,2-3
Andre lesetekst: 1 Kor 10,16-17
Prekentekst: Joh 6,24-36

Ukens regnbuebønn:
VANN
Fra og med 4. søndag i fastetiden

Rent vann er mer enn bare vann. Rent vann
er en nøkkel til liv, helse, likestilling, fred
og katastrofeberedskap. Derfor er Kirkens
Nødhjelps arbeid med vann en “blå tråd”
gjennom de fleste av våre prosjekter.
Å bekjempe fattigdom er å gi mennesker
muligheter. Rent vann er en slik mulighet.
Vi ser at rent vann forandrer liv og forenkler
hverdagen til millioner av mennesker.

2022-04-03 11:00:00 2022-04-03 12:00:00 Europe/Oslo Samtale-gudstjeneste

Velkommen til gudstjeneste i Tananger kirke. Konfirmantene skal ha sin samtalegudstjeneste og det blir søndagskole. Endelig kan vi igjen ønske velkommen til Konfirmant-Quiz!! Quizen for de store spørsmål. Konfirmantene skal konkurrere seg i mellom for å vise at de har fått med seg noe dette året, og resten av menigheten, med slekt og venner, konkurrerer seg i mellom. Tidligere har vi brukt Kahoot. I år bruker vi Ahaslides.com.  Blir du med? Dag i kirkeåret: 4. søndag i fastetiden Prest: Tracy Rishton Første lesetekst: 5 Mos 8,2-3 Andre lesetekst: 1 Kor 10,16-17 Prekentekst: Joh 6,24-36 Ukens regnbuebønn: VANN Fra og med 4. søndag i fastetiden Rent vann er mer enn bare vann. Rent vann er en nøkkel til liv, helse, likestilling, fred og katastrofeberedskap. Derfor er Kirkens Nødhjelps arbeid med vann en “blå tråd” gjennom de fleste av våre prosjekter. Å bekjempe fattigdom er å gi mennesker muligheter. Rent vann er en slik mulighet. Vi ser at rent vann forandrer liv og forenkler hverdagen til millioner av mennesker.

Tananger menighet