Pilegrimskart for Rogaland

Fin din kirke og gå til helligstedet i ditt nærmiljø!

Stavanger bispedømme har fått et flott Pilegrimskart som distribueres til alle husstander i Rogaland i disse dager.biskop_erling_pilegrimskart

Pilegrimskartet er blitt en veldig fin trykksak som gir en oversikt over alle kirker og steinkors i bispedømmet og inneholder mye god informasjon om pilegrimsmotivet, pilegrimsleder i Rogaland og om det å være pilegrim både opp gjennom historien og i vår tid.

Pilegrimskartet inviterer også til å bli kirkesamler i Rogaland. En kan samle på kirker ved å besøke dem og notere datoen da en var der på en liste. Når en har nådd 25, 50 og 100 kirker kan listen sendes inn til bispedømmekontoret og kirkesamleren får tilsendt en oppmerksomhet i posten.

Se mer om dette på nettsidene til Utstein Pilegrimsgard, www.utsteinpilegrimsgard.no.

Jeg vil anbefale å ta pilegrimskartet i bruk! Det gir mulighet for gode opplevelser. Kanskje du blir den første til å samle 100 kirker og få St.Svithuns diplom i gull?

Har du ikke fått Pilegrimskartet? Ta kontakt med din menighet, eller ring Stavanger bispedømmekontor, tlf 51 84 62 74, så ordner vi det.

Lykke til!

Erling J. Pettersen