Godt nytt år!
Og først av alt; Takk for en annerledes, men fantastisk feiring av julehøytiden i Tananger. På tross av de plagsomme og strenge restriksjonene som vi selvsagt må etterleve til punkt og prikke, ble julens glade budskap formidlet på mange måter og i mange kanaler:

Skolegudstjenesten på Haga skole ble digital, og ble vist i klasserommene på skolen. Preken med sjokoladerosenkål ble en snakkis. Ble du nysgjerrig nå, så bare spør noen du treffer!
Vi synger julen inn ble strømmet mens 50 heldige personer fikk delta fysisk. Vi kan takke ungdommene, spesielt Ole og Otto, for svært god kvalitet på lyd og bilde. Dette var proft! Det var en sterk og flott opplevelse å lytte til julens budskap formidlet gjennom sang og musikk, ord og toner. For en rikdom av talenter vi har i Tananger. Det er en velsignelse! Takk til alle som deltok.
Julaften 2020 vil vi for alltid huske! Mer enn 300 personer deltok på julevandringene, som var svært koronatrygt organisert. Takk til mer enn 36 statister som stilte opp enten som engel, hyrde, vismann, Maria, Josef osv. At vi hadde med ekte sauer, et esel og ikke minst en levende baby i krybben gjorde opplevelsen helt spesiell. Må opplevelsen minne oss om at barnet som ble født er Guds sønn og vår frelser i dag.
Første juledag ble også digital. Det var spesielt flott å få korpset med på denne måten (se bildet øverst).

Dessverre starter 2021 med høye smittetall og strenge restriksjoner. Som følge av dette er nå alle fysiske samlinger i menigheten satt på pause frem til 18. januar. Unntaket er begravelser med maksimalt 50 personer og eventuelt nødvendige seremonier som dåp, der kun 10 personer er tillatt.
Barnehagen og SFO holder åpent, mens Knøttetreffen er stengt. Vi prøver å holde hjemmesiden løpende oppdatert.

Men strenge restriksjoner betyr ikke at det glade budskap settes på pause!
Hver onsdag publiserer Tracy en andakt på Facebook og på hjemmesiden. Den vil tematisk henge sammen med søndagens gudstjenester, som i januar blir temagudstjenester.

Temagudstjenester 10. 17. og 24. januar blir DIGITALE og de vil handle om å følge Jesus!
Jesus sier til oss: «Følg meg!» Han inviterer oss til å bli ham lik. Vi skal tenke som ham, lytte som ham, reagere som ham, og handle som ham. Det handler om å bli helt lik ham i alt – å være en Jesu disippel.
De tre neste ukene skal vi ha en temaserie som hjelper oss til dette. Vi skal se på Jesu liv og lære for å forstå hvordan vi kan bli mest mulig lik ham, Mesteren. Dette skal ikke være vanskelig. Jesus er kjent for å være lett å forstå og lett å huske. Slik skal denne serien være: Så enkelt at et lite barn kan huske det og leve det ut. Allikevel så utfordrende at en teolog aldri blir ferdig med å grave i det.
Er du klar? Blir du med på denne vandringen? Da er det å koble seg til for den første delen på
søndag kl.11 enten på Facebooksidene våre eller på Tananger menighet sine websider.

Søndag 31. januar markerer vi Bibeldagen. Vi håper å kunne gjennomføre både gudstjeneste og bibelreisen fysisk! Dette blir nemlig startskuddet for felles bibellesning i menigheten.
Samme dag, kl.16:30 – 21:00, inviteres du til Bibelreisen. Dette blir en utrolig spennende kveld som gir deg oversikt over bibelhistorien og hjelp til å se de «lange linjene» i Bibelen. Bibelreisen passer både for de som har lest mye i Bibelen, og for de som ikke vet så mye. Det vil bli påmelding.

Bibeldykk starter opp igjen digitalt nå på mandag 11. januar kl. 20-21. Vi starter på av 3. Mosebok kap 1 og Kolosserbrevet kap 1.   Velkommen med på JitziMeet. Klikk på denne lenken for å bli med.

Våre tanker og bønner rettes mot alle som på en eller annen måte er rammet av koronaviruset,
som opplever ensomhet, savn eller sykdom. Det er håp om lysere tider, vaksine og fellesskap.
Hold ut, hold sammen. Om en stund kan vi holde rundt hverandre også!

Guds fred!
Hilsen oss i staben.