Godt nytt år!
Det var en stor glede å fylle kirkerommet til to flotte gudstjenester julaften. Første juledag ble en nydelig opplevelse med musikk og en preken til ettertanke og refleksjon over «Ordet som ble menneske». det nye året starter vi med å sitere Kong Haralds nyttårstale: «Kanskje vi dette året skal bli flinkere til å spørre de vi møter: Hva kan jeg gjøre for deg?» Det kan være et av de beste nyttårsforsettene som finnes. Helt konge, rett og slett! Det bringer oss over til neste punkt;

8. januar kl.11:00: Familiegudstjeneste og Kongefest.
Velkommen til familiegudstjeneste. To barn skal døpes. Vi runder av kirkens julefeiring med fokus på de vismenn som besøkte Jesusbarnet.
Det blir tekstlesning som barna kan være med på i tillegg til et lite dramastykke. Det blir bønnevandring med interaktive poster for både voksne og barn.
Etter gudstjenesten er det julefest med juletregang og en overraskelse til barna. Kom bli med på en kjekk avslutning til julefeiringa, ta gjerne med deg naboer og venner.

8. januar kl. 17:00 Nyttårsfest for seniorer i Sola kirke
Kåseri av Ståle Ree:  «Den som kvikker opp andre, blir selv oppkvikket!»
Musikk ved Torger Sanne og Geir Munthe-Kaas
Appell ved sokneprest Morten Sandland
Servering av smørbrød og kake.

Dugnad og lapper 12. januar
Dugnadsgjengen møtes vanligvis torsdager i oddetallsuker. Første dugnad forskyver vi derimot til torsdag 12. januar kl. 09:30 – 12:00.
Da skal vi nemlig «pakke ned julen». Julelys, stall og trær skal ryddes vekk. Vi er takknemlig for mange hender denne dagen.
Belønning for strevet er en god drøs, samt kaffe og lapper etterpå!

Torsdagslunsj 19. januar
Årets første torsdagslunsj blir 19. januar kl.12:00. Sanggruppen Åtteren underholder.
Den humørfylte «guttegjengen» byr på viser og sanger av ulik sjanger, under ledelse av Per Sigmund Retteral. Lunsjbufé kr. 50,-

HEFTIG og FRIVILLIG 25. JANUAR KL. 19:00
Vi feirer frivilligheten og inviterer til inspirerende samling med show og mat 25. januar. Duoen Tør Øyvind Skeiseid og Aril Schøld er over gjennomsnittet engasjert på frivillig basis i utallige sammenhenger. Med humor, musikk, funderinger, alvor og positivitet gir de et skråblikk på frivillighetens opp- og nedturer.
Alle frivillige i menigheten oppfordres til å invitere med seg noen som ikke er frivillige i dag, men som kan ha glede ev en slik kveld – eller som kanskje kan tenke seg å bidra i menigheten. På grunn av bevertning ønsker vi PÅMELDING innen 20. januar.

Kirkevalg
Til høsten er det kirkevalg. Nytt menighetsråd skal velges. Nå starter arbeidet med å finne gode kandidater. Er du opptatt av menighetens arbeid for barn og unge, gudstjeneste, diakoni, sang og musikk mm.? Kanskje du selv er en god kandidat, eller kanskje du tenker på noen som bør utfordres. Ta i så fall kontakt med daglig leder, Randi.

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: øver tirsdager.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Med ønske om et velsignet 2023!
Hilsen oss i staben