Kjære alle!
På søndag er det fastelavn! Mange gleder seg gjerne til boller med krem!? Det er en gammel tradisjon å fete seg opp litt før fastetiden, – denne forberedelsestiden frem mot påske. I onsdagens midtukeandakt utfordret Tracy oss til å finne vår egen måte å markere fastetiden. Det er mange måter å faste på, men poenget er uansett å gi mer rom til tid sammen med Gud. Kanskje det er å avstå fra sosiale medier, søtsaker, TV-titting el.l. Finn din måte! Klikk her for å få noen tips og råd om faste fra Tracy.

Å bli med på Åpen kirke i fastetiden er en måte du kan gjøre fastetiden spesiell på. Vi inviterer til åpen kirke hver onsdag kl.09-10 og hver torsdag kl. 20-21. Du er velkommen innom til en stille stund. Du kan sitte ned for deg selv, tenne lys, eller vandre litt rundt og la kirkerommet tale til deg. Onsdagene blir det en samling det siste kvarteret hvor vi leser dagens tekst og bønn sammen. En fra staben leder. Første gang: Onsdag 17. februar og torsdag 18. februar.
Ingen påmelding. Man registrerer seg ved ankomst.

Fremdeles kan vi bare samle 10 personer til gudstjeneste. Så lenge dette er begrensningene, blir søndagenes gudstjenester digitale. Vi håper mange blir med oss fra stuene sine!

Gudstjenesten søndag 14. februar blir digital. På fastelavnssøndag hører vi om noen mennesker som kommer til Jesu disipler og sier «Vi vil gjerne se Jesus!» Sammen går de til Jesus, som gir dem et aldri så lite frempek om hvem han er og hva som skal skje med ham. Dette kan jo være et god start på fastetiden, en bønn om å virkelig få se Jesus og se dybden i det han har gjort for oss.

Offergaven på gudstjenesten går til menighetens trosopplæring. Gaven du gir denne søndagen bidrar til at vi kan dele ut bøker eller annet materiell til barna som kommer til våre trosopplæringstiltak. Denne lørdagen kommer en fin liten gjeng Tårnagenter. Det er tredjeklassinger som skal på oppdagelsesferd i kirken – og opp i tårnet på kapellet! De får enn egen tårnagentavis med mange kjekke oppgaver. Takk for gaven di gir til dette viktige arbeidet.
Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten»

Bibelkvarten
Vi er godt i gang, og det er fullt mulig å begynne NÅ, om du ikke alt har blitt med! Hele menigheten leser Lukas evangeliet gjennom Bibelkvarten, ett kvarter i 60 dager. Det er både overkommelig og givende. Du finner opplegget på hjemmesiden vår ved å klikke på Bibelkvarten. Her er opplegg for familier og tweens også. Vil du være med på felles lesning hver dag kl.19:00 – 19:15 kan du gå inn på JitsiMeet. Velkommen med!

Bibeldykk hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
For tiden digitalt på JitsiMeet. Nå vil også Bibeldykk ha fokus på Lukasevangeliet.

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00.
Når vi ikke kan samles, møtes vi på JitsiMeet

Vil DU ha en fast givertjeneste i menigheten din? Last ned giverbrosjyren her.
Eller ønsker du å øke ditt giverbeløp? Ta kontakt med daglig leder, så fikses det lett.
Enhver skal gi det han har bestemt seg for i sitt hjerte, ikke med ulyst eller av tvang.
For Gud elsker en glad giver.( 2.Kor. 9,7)

Følg med oss på Facebook, lik og del! Det er et viktig kontaktpunkt i disse koronatider.

Guds fred!