Siden sist! (alle blå ord er lenker til mer informasjon)
Denne helga var 3-klassingene invitert til Tårnagenthelg! De hadde besøk av en politimann som gav oss agenttips. Agentene løste oppdrag og mysterier. De fant både alterbibelen og alterlysestakene som var forsvunnet, var på symboljakt i kirkerommet, og klatret helt opp i kirketårnet for å finne ut hva som står på kirkeklokkene. Agentene var veldig fornøyde, og noen håpet at det skulle være mer tårnagentopplegg neste helg. På gudstjenesten deltok de med både sang, dramatisering.

Misjonsgudstjeneste søndag 19. februar kl.11:00
Tracy er prest og Laura organist. Det blir nattverd og søndagsskole. Vi skal ha et særlig fokus på misjonslandet vårt Romania, og vi får med oss en livelenke til en av de ansatte i Romania. Hun skal være med på storskjerm under gudstjenesten og fortelle fra Misjon Uten Grenser sitt arbeid som vi støtter. Det blir dans fra Ingrid og mulighet for førbønn etter gudstjenesten og under nattverden.
Dessuten er det fastelavnssøndag, så på kirkekaffen blir det boller. Bli med du også!

TorsdagslunsjBilde av Atle Moe
Torsdag 23. februar inviterer vi til Torsdagslunsj med någe attåt. Atle Mo vil fortelle fra sin tjeneste som prest og misjonær. Atle er en god forteller med mange historier i ermet. God lunsjbuffé blir det også, kr. 50,- Inviter med naboen og kom!

Bilde av Anne Kristin og Sven AasmundtveitBibelforestillingen «Elisja»
Torsdag 23. februar får vi besøk av Anne Kristin og Sven Aasmundtveit. De tar oss med inn i historien til profeten Elisja. Anne Kristin jobber i Bibelselskapet og er en høyt skattet bibelformidler og forteller. Sven er forfatter og salmedikter. Han har blant annet jobbet som pastor og programingeniør i NRK.  Her vil han delta med sang og musikk.

Åpen kirke i fastetiden
bilde av alteret med fastelysOgså i år ønsker vi velkommen til åpen kirke i fastetiden. Fastetiden er en fin anledning til å stoppe litt opp og reflektere. Vi ønsker å invitere deg til kirka mellom kl. 09.00 – 10.00.
Kl. 09:00-09:45 blir det tid for stillhet, lystenning, bønn eller bare være sitte stille i benkeradene.
Kl 09:45-10:00 blir det lesing av dagens tekst, felles bønn og velsignelse.
Velkommen onsdagene 22/2, 8/3, 15/3, 22/3 og 29/3. (1. mars er det vinterferie)

Menighetens Årsmøte holdes 19. mars like etter gudstjeneste og kirkekaffen. Årsrapport og regnskap for 2022 legges frem. Saker til årsmøtet kan meldes skriftlig innen 12. mars.

Kirkevalglogo

Kirkevalg
Til høsten er det kirkevalg. Det er stas at PR-filmen fra nominasjonskomitéen i Tananger har blitt lagt merke til og delt nasjonalt. Vi håper og ber om at gode personer kjenner seg kallet og lysten på å gå inn i det spennende arbeidet det er å sitte i menighetsråd.  Vi søker kandidater i ulik alder, kvalifikasjoner, egenskaper og interesser. Se en inspirasjonssnutt, av og med våre egne, via denne lenken. Her kan du også foreslå kandidater.
Informasjon om Kirkevalget finner du her: https://www.kirken.no/valg/

Faste aktiviteter
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Øver tirsdager.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben