Kjære alle!

Endelig kan vi invitere til fysisk gudstjeneste igjen! Det blir en glede å møtes til fellesskap, for dette har vært et stort savn. Nå er det tillatt å samle 100 personer til gudstjeneste, når man har tilviste plasser. Det vil si at når du kommer til kirke, vil du bli vist den plassen du skal sitte. Vi holder 1 m avstand til de vi ikke bor i hus med/er i kohort med. Dersom det er felles sang, må avstand være 2 meter. På søndag har vi valgt å ha gudstjeneste uten felles sang. Vi tenker det er triveligere å sitte litt tettere, mens sang blir formidlet av forsangerne. Så gjør vi oss en erfaring på dette.

Gudstjenesten 28. februar kl.11:00 blir altså fysisk!! Vi er pliktig å registrere fremmøtte, og nå ønsker vi at alle melder seg på digitalt. Påmelding via denne lenken, eller klikk på påmeldingsknappen. Dersom du ikke har mulighet til dette, vil kirkeverten registrere deg ved ankomst. Siden alle skal tilvises plass, må vi be om litt tålmodighet og at alle venter fint i kø, med forskriftsmessig avstand, til kirkeverten viser dere plass.
Gudstjenesten vil bli strømmet.
Gudstjenestens takkeoffer går til Kirkens SOS. Takk for gaven du gir til dette viktige arbeidet.
Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten»

Etter gudstjenesten blir det en egen dåpsseremoni hvor to barn skal døpes. Det er så flott å få ta imot to små barn i Guds hus. Vi gratulerer med dagen og ønsker alt godt for seilasen gjennom livet, med Jesus som los.

Åpen kirke i fastetiden
Det er Åpen kirke i fastetiden hver onsdag kl.09-10 og hver torsdag kl. 20-21.
Du er velkommen innom til en stille stund. Du kan sitte ned for deg selv, tenne lys i globen eller lysbåten. Du kan ta et ark med dagens tekst og bønn, eller ta en brosjyre om kirkerommets kunst og vandre litt rundt for å la kirkerommet tale til deg. Du kan komme innom noen minutter eller bli hele timen. Onsdager blir det en samling det siste kvarteret hvor vi leser dagens tekst og bønn sammen. En fra staben leder. Dette er en fin måte å markere fastetiden på, en tid hvor vi ser fram mot påske.
Man registrerer seg ved ankomst. Velkommen!

Vinterferie og uken etter
Nest uke er det vinterferie, og det blir felles gudstjeneste i Sørnes kirke kl.11:00
Sjekk hjemmesiden deres for påmelding.
Søndag 14. mars kl.11:00 blir det gudstjeneste i Tananger. Påmelding via hjemmesiden.

Søndag 14. mars kl. 12:00 holder menigheten sitt årsmøte. Dette blir altså like etter gudstjenesten.
Årsmøtet har følgende saker: Årsrapport og regnskap for Tananger menighet 2020.
Orientering om rehabiliteringsplaner for Tananger menighetsbarnehage/SFO.
Det blir egen påmelding til årsmøtet. Vi åpner for påmeldinger etter vinterferien.

Bibelkvarten

Hele menigheten leser Lukas evangeliet gjennom Bibelkvarten, ett kvarter i 60 dager. Du finner opplegget på hjemmesiden vår ved å klikke på Bibelkvarten. Her er opplegg for familier og tweens også. Vil du være med på felles lesning hver dag kl.19:00 – 19:15, kan du gå inn på JitsiMeet.

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00.
Når vi ikke kan samles, møtes vi på JitsiMeet

Bibeldykk hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
For tiden digitalt på JitsiMeet. For tiden leser vi fra 4. mosebok og Hebreerbrevet. Velkommen!

Vil DU ha en fast givertjeneste i menigheten din? Last ned giverbrosjyren her.
Eller ønsker du å øke ditt giverbeløp? Ta kontakt med daglig leder, så fikses det lett.
Enhver skal gi det han har bestemt seg for i sitt hjerte, ikke med ulyst eller av tvang.
For Gud elsker en glad giver.( 2.Kor. 9,7)

Med ønske om en fortsatt god fastetid!