«Siste Nytt» nr. 1/19

Vi ønsker dere alle et Godt Nytt År og ber om Guds velsignelse for dagene og månedene som ligger foran oss, både i menighet og hjem. I en tid med mye snakk om nyttårsforsett, har vi som menighet et forsett om å ha et enda sterkere BIBEL-fokus dette halvåret! Oppstart for satsingen blir den nasjonale bibelhelgen 16-17. februar. Mer informasjon og program kommer senere. Mandag 18. februar starter vi opp faste bibellesekvelder i kirka.

Velkommen til familiegudstjeneste søndag 6.januar. Vi markere Hellige tre kongers dag. Og hvem vet? Kanskje får vi kongebesøk… Etter gudstjenesten (ca. kl.12:00) går vi rett over til juletrefest med juletregang, godsaker og aktiviteter. Festen vil avsluttes ca. 13:30. Velkommen til en super avslutning på julehøytiden, og la barna få med seg denne flotte juletradisjonen. Og inviter gjerne med deg en familie! Har du julekaker som du ønsker skal bli spist opp: Ta de med også! (Sett de på bordet på kirketorget når du kommer.)

Nå er det ikke lenge igjen til oppstart av MiniAlpha kurs 16. januar. Kurset går over 5 onsdagskvelder og en lørdag formiddag. MiniAlpha er for alle som lurer på hva den kristne tro handler om, – eller vil vite mer om den kristne tro. Kurset passer for både den som er fast kirkegjenger og for den som ikke går i kirken til vanlig. Her har du en unik mulighet til å invitere med noen du kjenner og gå sammen på MiniAlpha! Påmelding innen 10. januar her.

Alle frivillige medarbeidere, enten du har en liten eller stor oppgave, er i sving ofte eller bare en gang i blant, om du baker, forkynner, ber, mikser lyd eller…. Finn frem kalenderen og merk av: Lørdag 2. februar. Da blir det «Medarbeiderfest» Mer informasjon kommer, men sett av kvelden!

Jenter i alle aldre ønskes velkommen til Jentekveld i kirka 10. januar. En uformell samling med kaffe, drøs og håndarbeid for de som har lyst å ta det med. En liten kollekt går til misjonsprosjektet vårt i Romania.

Den årlige nyttårsfesten for seniorer arrangeres denne gangen i Ræge kirke 13. januar kl. 17:00 – 19:00. Både ordfører og kirkeverge kaster glans over festlighetene. Det blir munnspill i verdensklasse og Morten Sandland holder appell. Se annonse i menighetsbladet.

På årets første Torsdagslunsj – med någe attåt 24. januar er Ståle Ree gjest. Han kåserer over tema «Den som gleder andre gleder seg selv». Vi tror ingen går derfra uten å ha fått trent lattermusklene litt. Lunsjbuféen åpner kl. 12:00.
Fullstendig program for vårens torsdagslunsjer finner dere i menighetsbladet.

Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20:00-21:00. Mandag 14. januar blir årets første. Nå vil vi spesielt be for det nye året som ligger foran oss.

Med ønske om et velsignet 2019!
Hilsen oss i staben.