Riktig godt nytt år, alle sammen!
Vi håper dere har hatt en god julefeiring, selv om det nok en gang ble jul med restriksjoner. Julens budskap er det samme, restriksjoner eller ei! Gud ble menneske og tok bolig iblant oss. Vi gleder oss til vi kan samles til fellesskap – på vanlig vis. Nok en gang får vi begynne med informasjon om hvilke retningslinjer som gjelder nå.

Smittevern i Solakirkene
Smittevernrestriksjonene fortsetter som før jul. Vi legger til rette for trygge møteplasser i kirkene. Antall deltakere på gudstjenester/arrangementer er nå 50 ved fast tilvist plass. Uten tilviste plasser er antallet 20.
Dette gjelder nå:
– Hold minst 1 meter avstand til andre enn din kohort/husstand
– Munnbind er påbudt der du ikke kan holde 1 meter, f.eks ved ut- og inngang
– Ha god håndhygiene
– Hold deg hjemme om du er syk eller har symptomer på covid
– Registrering av deltagere

På grunn av påbud om registrering av deltagere blir det på ny påmelding til gudstjenester og andre arrangementer. Vi ønsker at flest mulig tar seg tid til å melde seg på på forhånd. Dette er for å lette arbeidet med registreringen og tilvising av plass, samt å minske kødannelse. Og ikke minst vil det lette arbeidet ved eventuell smittesporing. Om du ikke får til å melde deg på via hjemmesiden, kan du sende sms til daglig leder som sørger for at du blir forhåndsregistrert, tlf 97147133.

Praktisk informasjon: Når du kommer til kirken og er blitt registrert får du tilvist en plass som du må sitte på under hele gudstjenesten, det er ikke anledning til å bytte plass. Det skal være minst en stol mellom de som ikke bor i samme husstand.

Velkommen til gudstjeneste søndag 9.januar kl.11:00, prest er Tracy. Tema er «Å peke på Jesus». Vi gleder oss også til å få møte vår nye musikalske leder Laura Kern. Vi ønsker henne hjertelig velkommen til Tananger. Som bildet over viser, er hun godt i gang med å planlegge gudstjenesten på søndag sammen med Tracy – med 1-meteren ivaretatt….
Søndagskolen starter opp søndag 16.januar. Den planlagte juletrefesten etter gudstjenesten må dessverre avlyses. Påmelding til gudstjenesten stenges kl.16:00 lørdagen, dette pga at vi i forkant trenger tid til å plassere deltakerne på nummerte seter.

Noen samlinger må utsettes, andre kan gjennomføres. Her er en oversikt for en uke fremover:
Mandag 10.01: Babysang kl. 11:30.
Mandag 10.01: Bibeldykk kl. 20:00 – 21:00
Hver mandag i partallsuker  samles vi for å lese Bibelen sammen.
Slik situasjonen er nå ønskes du velkommen digitalt på JitsiMeet. Kjekt om du blir med!
Vi fortsetter å lese fra Josva og Romerbrevet.

For disse aktivitetene utsettes oppstarten:
Barnekoret
Enter
Jesha

Nyttårsfesten for seniorer 9. januar utsettes.
MiniAlpha, som hadde planlagt oppstart 12. januar, utsettes.

Bønneaksjon
Vi ønsker å sette i gang en bønneaksjon for Tananger. I kirka vil det henge et stort kart over Tananger, og der vil det også være lapper med navnet på noen veistrekninger og forslag til bønn. Tanken er at vi kan gå turer rundt i Tananger og be for alle som bor her. Når du har hatt din «bønnetur», kan du fargelegge veiene du har gått på det store kartet. Så er ønsket at alle veiene i Tananger blir fargelagt etter hvert.
Denne aksjonen står ikke i fare for å bli utsatt!!

Åpen bønnesamling starter opp 17. januar og er hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00.
Vi møtes i kirken.

Energisparing i Solakirkene
Solakirkene må, som så mange andre, spare strøm. Dette vil du som deltager merke bl.a ved lavere temperatur i lokalene våre. Det kan være et godt tips å kle seg godt.
Vil du vite mer? Se mer informasjon via denne lenken, eller kontakt kirkeverge Trygve Torgersen ved spørsmål.

Velkommen til fellesskap.