”Siste nytt” – nr. 10 / 13

image004Oktober har vært en hektisk og spennende måned her i kirken, det har vært liv og røre hele tiden!
Vi startet med en flott Karsten Isachsen kveld, han snakket både om livet og evigheten. Som vanlig hadde han mange morsomme historier å fortelle. En fin tirsdagskveld i kirken.
Det er ikke hver dag det er kø for å komme inn i kirken, men slik var det lørdag 19. oktober! Da var det Loppemarked. Komitéen hadde planlagt dette godt (og lenge..) og det ble en flott dag med et kjemperesultat: kr.51000 til menighetsarbeidet vårt. Tusen ,tusen takk til alle dere som var med å bidro- både med praktisk hjelp og til alle dere som ga lopper. ”Det gir styrke å stå sammen”.

Barnehagen hadde som vanlig FN-kafé denne måneden med salg av barnas flotte håndlagte kunst, kaker og utlodning. De samlet inn ca.kr.12000 som ble sendt til ”FORUTs barneaksjon” sitt arbeid i Bawatele. Fantastisk.

image005Sola bygdekvinnelag tilbyr hvert år å pynte kirken med noen av høstens grøde til Høsttakkefest.
De tar også ansvaret for kirkekaffen denne dagen. Her var det noe for både øyne og mage…
Offeret kr. 9494,00 på denne gudstjenesten går til bondekvinnelagets misjonsprosjekt som er ”Rogalandsgarden” i Sambolabo i Kamerun, startet av Bjørn Bue for 50år siden i år!
Denne dagen kunne vi også ”innvie” det nye alter teppet som Åslaug Erøy Jåsund har laget til å ha ved barnas alter på familiegudstjenestene. Vi takker hjertelig for dette nydelige teppet!

HalloVenn ble i år holdt i kirken, og over 300 barn med nesten like mange voksne fant veien til kirken denne kvelden. Det var forskjellige aktiviteter i alle rom, og mange flotte kostymer var å se. Dette er ett flott felles tiltak mellom menigheten vår, Imi Tananger, Betania, speiderne og Havørn.

Vi er heldige her i menigheten som har mange flinke lokale solister og musikere som villig stiller opp ved gudstjenester og andre anledninger. På søndag 17.november kl.20.00 har Bjørn Stornes samlet flere av disse til en konsert her i kirken. Det gleder vi oss til, og er sikker på at dette blir en flott kveld. Ta med deg noen og kom, her blir det noe for enhver smak!

Månedens verdiord: Ekte. Vi taler ekte om livet og troen. Vi er ekte i vår væremåte.
I kirken skal vi få komme som vi er, som ekte mennesker med ekte liv, ekte problemer og ekte gleder. Vi våger å snakke om både tvil og tro. Om at vi ikke alltid fikser livet. Om at Jesus er en god los gjennom livet!

Hilsen Staben.