«Siste Nytt» nr. 10/19

Vel overstått påske. Vi fortsetter påskefeiring på familiegudstjenesten 28.april, da er 6.klassingene (Lys Levende) spesielt invitert, – de skal også overnatte i kirken. Så da blir det «Lys Levende» og fokus på påskens gledesbudskap: Jesus ble lys levende igjen! Det er også tre barn som skal døpes – dette blir en festgudstjeneste!

Vårens siste «Torsdagslunsj med någe attåt» er i morgen torsdag kl.12:00. Etter god mat og mye drøs, vil Ludvig Bjerkreim dele tanker og erfaringer om dagens tema: «I glede og sorg».

Årets konfirmanter og foresatte gjorde en kjempeinnsats under årets fasteaksjon – og samlet inn nesten kr. 60900,00 – Vi havnet til slutt igjen som best i Sola, denne gang knepent.  Men aller viktigst er det at vi sammen i Sola har samlet inn midler som kan gi 1001 mennesker rent vann resten av livet og bidra til å redde liv. Det er stort og flott. Så hjertelig tusen takk til alle som bidro i innsamlingen og alle dere som gav!

Så nærmer det seg årets konfirmasjonsgudstjenester: Lørdag 4.mai kl.12:00, søndag 5.mai kl.11:00 og lørdag 11.mai kl.12:00. Vi ønsker Guds velsignelse over konfirmantene og familiene deres. Kirken er romslig, så vi håper at dere vante kirkegjengere også vil delta på de flotte konfirmasjons-gudstjenestene våre. Vi håper at konfirmantene har gode minner og fine opplevelser etter konfirmantåret, og at mange har funnet sin plass i ungdomsmiljøet vårt.

Årets Tanangerdager er 22. – 26.mai. De starter som vanlig onsdag med «Barnas Dag» v/Tananger Ungdomsskole. Torsdag 23.mai kl.19:00 inviteres du til motivasjon og inspirasjonsforestilling Med Einar Lunde på dagsrevy-oppdrag, VILLE, VÅGE, VINNE her i kirken. Tananger Gospel tar seg av den musikalske delen. Bill.salg kr.200,00 ved inngangen. Sett av dagen og kom!

Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20-21.
Hver mandag i partallsuker er det Bibeldykk i kirken kl.20-21.

Med hilsen oss i staben!