” Siste nytt” nr. 10/16

Juleforberedelsene kommer «like» plutselig hvert år, også her i kirken… Forrige torsdag ble julepynten hentet frem fra loft og kjeller, og så var det bare til å sette i gang. Kate Rott Skarstad pyntet i nisjen som vanlig, og det ble helt nydelig. Hele dagen kom den ene etter den andre og hentet adventsblomster som ble delt ut til 106 eldre i Tananger. Tusen, tusen takk til dere alle!

ah-og-am randi  olav-og-just olav-i-stigen

blomsterutdelere1.søndag i advent gikk fakkeltoget fra Tananger sentrum til kirken.
Vi gleder oss over at nesten 400 store og små deltok på lysmessen. Stor takk til Speideren, korpset og «Stallgjengen» (4.klassingene) som gjorde dette til en flott start på adventstiden. Etter dramapreken var ingen lenger i tvil om hvorfor vi feirer jul!julevandring

Neste uke venter vi besøk av 12 grupper barnehager/SFO, som skal være med på julevandring. Keiser Augustus (Olav) vil lede små og store med på veien til stallen og Jesusbarnet.

Vi ønsker hjertelig velkommen til:
Julekonserten 8.desember: «Himmel på jord» med Marianne Bøe Weibell og Morten Samuelsen, og flere musikere m/ Bjørn Stornes i ledelsen. Billetter selges v/ inngangen.

18.desember kl. 17:00 «Synger vi julen inn». Som vanlig deltar flere kor, solister og Blæsen.
24.desember er det familiegudstjeneste kl.14:30 og kl.16:00.
1.juledag ønsker vi velkommen til høytidsgudstjeneste kl.12:00.
1.januar er det fellesgudstjeneste i Sola kirke, kl.12:00.

På gudstjenestensøndag 4.desember kl.11:00 får vi besøk av
Hans Kristoffer Goa som skal holde søndagens preken. Solosang av Kjersti Goa Lødemel, og vi får sang av «Korlatte» fra Ræge. Dette blir en spesiell gudstjeneste, der vi også vil ta avskjed med fam. Møyfrid Elin og Magnus Nordstrand som snart skal reise til Øst Afrika.

Advent betyr «komme». Vi ser fram mot menneskehetens viktigste hendelse – at Gud har tatt bolig iblant oss og i oss. Jesus kom til oss, midt i Betlehems mylder. Og han kommer til oss, midt i vårt mylder av alt som skal gjøres i desember. Kanskje vi i adventstiden skulle stoppe opp litt og tenke gjennom hva som er stort og lite i jula?

Vi i staben ønsker dere en velsignet julehøytid.