«Siste Nytt» nr. 10/17

Lørdag var 200 små og store samlet til basar i kirka.  Det virket som om alle koste seg, og vi takker alle som bidrog til at vi fikk inn ca. 100.000 kroner – ny rekord! Inntektene deler vi 50:50 med vårt misjonsprosjekt i Archita, Romania. Her støtter vi Misjon Uten Grenser sitt arbeid. De driver skolefritidsordning sammen med den lokale menigheten, bakeri, bygger lekeplass og fotballbane. Dette bidrar til skolegang, trivsel, arbeidsplasser og gode aktiviteter i lokalmiljøet. Og her blir Guds ord forkynt!
2-5. mars 2018 drar en liten gruppe fra menigheten på tur til Archita. I skrivende stund er det fremdeles noen ledige plasser. Ta snarlig kontakt dersom du synes dette høres spennende ut. Prisen blir ca. 4000,- kr.

På tirsdag hadde Menighetens barnehage og SFO, FN-kafe. Salg av kunstverk, lotteri og godsaker i kaféen gav kr.11805,00 til den norske bistandsorganisasjonen FORUT. I år var fokuset på Sri Lanka. Givergleden er stor i Tananger!

Søndag 29.oktober kl.11:00 inviterer vi til familiegudstjeneste, 6 barn skal døpes. Fantastisk! 4.åringene skal få barnebibelen og Barnekoret topper det hele med sang, så dette blir en festgudstjeneste!

Og det blir mere fest: Familiefest med Jarle Waldemar og lokale barnekor i Sola kulturhus, søndag 29.oktober kl.16:00. Sola menighet inviterer. Billettsalg.

31.oktober kl.17:00 blir det «HalloVenn» her i kirken, og da dukker det nok opp mange spennende karakterer…. Som vanlig trengs det mange hjelpende hender de to-tre timene det varer. Hvis du ikke er spurt direkte, er det lov å melde seg selv!

Søndag 5.november kl.11:00 er det Allehelgensdag. Vi minnes våre kjære som har gått bort og vi leser opp navn og tenner lys for de i Tananger som døde det siste året. Men vi skal også få glede oss over at ett barn skal døpes. Det gregorianske koret Schola Solensis deltar på gudstjenesten.
I forbindelse med Allehelgensdag, inviterer Diakoniutvalget i Sola til temakveld i Sørnes kirke torsdag 2.november kl19:00. Øystein Kindervaag kjent fra «Gult år» i Stavanger Aftenblad vil fortelle sin historie. Tema for kvelden er «I for store sko».

Med ønske om en velsignet helg! Hilsen oss i staben.