«Siste Nytt» nr. 11/18

Vi håper dere har hatt en god sommer i det fine og varme været! Heldige var de av oss som fikk nyte synet av alle seilskutene i Tananger havn under Tall Ships Races. Det er ikke tilfeldig at vårt slagord er «Los gjennom livet»! På livets store seilas er Jesus vår beste los! Nå gleder vi oss til å samles i små og store fellesskap.

Vi sparker i gang semesteret med familiegudstjeneste søndag 19.august. Alle skolebarn oppfordres til å ta med skolesekken – kanskje du får noe å putte oppi… Gled dere til musikken denne søndagen. Vi får musiker-besøk fra USA!
Det blir leker og salg av grillmat etter gudstjenesten.
Inviter med naboen og kom!

Oppstart av faste aktiviteter:

Knøttetreffen Åpen barnehage/babysang starter mandag 20.august.
Barnekoret og Tabago starter øvelsene torsdag 30.august. Det blir kveldsmat og barne-TV!
Språkkafeen starter opp igjen tirsdag 4.september kl.17:30.
Velkommen til åpen bønnesamling mandager i oddetallsuker kl.20-21.

«Hva vil det si å følge Jesus Kristus i vår tid?» blir høstens tema.
Det blir to temakvelder og to temagudstjenester. Her har du datoene med undertema:
Sønd.26.aug. kl.11:00 «Søke Jesus Kristus»
Onsd.19. sept. Kl.19:00: «Bygge fellesskap»
Torsd.25. okt. kl.19:00: «Leve enklere»
Sønd.25. nov. kl.11:00: «Fremme rettferdighet»
Det finnes et hefte til fordypning knyttet til temaene. Det er lurt å sette av datoene i kalenderen alt nå. Vi oppfordrer smågruppene til å følge opplegget!

Høstens nykommer: «Torsdagslunsj – med någe attåt» for deg som er hjemme på dagtid og for pensjonister. Vi starter med lunsjbufe (kr.50) kl.12:00. Deretter blir det kåseri, foredrag,
kulturelt innslag el. Første tema er: «Kosthold og trim – er det så farlig?» Guro Berge fra Frisklivssentralen kåserer. Datoer: 20.september, 18.oktober og 15.november.
Har du anledning til å være med å lage til lunsj en av dagene, så vær snill å gi beskjed 

Velkommen med på alt som skjer i menigheten vår. Vi håper at du finner din plass i «båten» denne høsten – for å bruke det maritime bildet. Og har du lyst å ta i et tak med «åren» så ikke nøl med å spørre om hva som trengs. Gudstjenestemedhjelper, vaktmesteroppgaver, kirkekaffe, forsangertjeneste er bare noe av det vi kan friste med.

Ha en velsignet uke! Hilsen oss i staben.