«Siste Nytt» nr. 10/18

Tanangerdagene ble gjennomført i flottere vær enn noensinne! Barnas dag ble en suksess, til tross for grillforbud. Mange kjekke aktiviteter, glede og smil. Takk til alle som gjorde en innsats. Dette betyr mye for bygda.
Torsdagskvelden var 150 tilstede i kirken og fikk høre sterke historier fra Petter Birkeland og Aleksander Gammes liv og utfordringer. Det ble alvor, humor og livsvisdom i fin blanding.
Friluftsgudstjenesten i Havnen gav oss en god påminning om å ta et miljøansvar.
Som Grønn menighet har vi forpliktet oss til det!

Vi ønsker velkommen til familiegudstjeneste 17.juni kl.11:00 v/ Just. Det blir søndagskolegøy med aktiviteter og salg av «grillmat» etter gudstjenesten. Dåpsskolen deltar også. Dette blir siste søndag før vi går inn i sommermodus. Da blir det fellesgudstjenester – hver søndag!

I Tananger kirke blir det gudstjeneste søndag 1.juni kl.11:00 v/ Morten Sandland og søndag 22.juli kl.11:00 v/ Just. Se ellers i Menighetsbladet el. hjemmesiden hvor fellesgudstjenesten skal være. Det er flott å møtes til fellesskap på tvers. Kirkekaffe og drøs etter hver gudstjeneste.

19.august sparker vi i gang høstsemesteret med «kickoffgudstjeneste». Det blir familiegudstjeneste, aktiviteter og grilling. Vi gleder oss allerede!

Sommerkonsertene i kulturhusets foajé har blitt en nydelig tradisjon.
Hver onsdag kl.11:30, fra 20.juni til 1.august, kan du nyte vakker musikk av forskjellige utøvere – helt gratis! Se annonse i Menighetsbladet. Det er åpen kafé før og etter konsertene.

Vi minner om at det blir menighetsweekend på Vaulali 9.-11.november. Mer info kommer snart, men sett av helga allerede nå!

Vi ønsker hver og en av dere en riktig god sommer!