Så måtte vi snu oss rundt igjen!

Smittetrykket har økt og vi har fått strengere nasjonale restriksjoner. Den norske kirke har oppdatert sin smittevernveileder. Det blir ingen fysiske gudstjenester i påsken, og dette gjelder til og med 12. april. Påsken er ikke avlyst! Vi skal fremdeles feire Jesu oppstandelse, men det blir en annerledes feiring. Og veldig spennende! Vi håper du blir med.

Skattejakt
I helga var over 20 5.klassinger på Skattejakt i kirka. Alle fikk hvert sitt nytestamente, vi snakket om Bibelens store fortelling, om Jesus som er den store skatten i Bibelen, og vi øvde på å slå opp i Bibelen. Vi fikk også besøk av både Peter og Lasarus! I tillegg hadde vi skattejakt hvor tweensene måtte gjøre mange forskjellige oppgaver😊

Alt som skjer i påsken fra Tananger menighet finner du ved å klikke på kulen PÅSKEN I TANANGER på hjemmesiden vår www.tanangermenighet.no Her gir vi deg en oversikt:

Palmesøndag kl. 11:00
Vi hadde gledet oss til barnas påskegudstjeneste utendørs, slik ble det ikke. Istedenfor blir det en kjekk andakt fra Tracy. Vi minnes Jesus som rir inn til Jerusalem og hylles med hurrarop og palmegrener. Ingen visste hva som skulle skje videre… Følg med på vår Facebook eller hjemmesiden.
Takkeoffer går Det Norske Misjonsselskap. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven!

Påskeaften blir det Høytidsringing med kirkeklokkene i kirkene i Sola
Selv om vi ikke kan samles i kirkene våre, skal vi feire at Jesus sto opp, og at kjærligheten er sterkere enn døden! På påskeaften mellom Kl. 17.00 og kl 18.00 ringes påsken inn. Da får vi høre kirkeklokkene fra kirkene i Sola ringe, som et tegn på håp og høytid.

De neste gudstjenestene i påsken blir på ZOOM!
Her kan du være med enten hjemmefra, på hytta eller hvor du måtte befinne deg. Ved å møtes på Zoom, kan vi se hverandre, prate sammen, synge sammen – og ta en digital kirkekaffe etter gudstjenesten for de som ønsker. Zoom er superenkelt. Du må laste ned på forhånd. Her er lenke til bruksanvisning
Vi «åpner dørene» 30 minutter før gudstjenesten. Da har du tid til å fikse teknikken eller å slå av en prat med de som har kommet allerede. Du må kanskje vente noen sekunder før kirkeverten slipper deg inn, så bare vær litt tålmodig. Det er en egen lenke til hver gudstjeneste. Se nedenfor.
Vi gleder oss stort til fellesskap på digitalt vis!

Gudstjeneste Skjærtorsdag kl. 19:00 . Lenken åpnes 18:30 https://us02web.zoom.us/j/82528757600

Gudstjeneste Langfredag kl. 19:00. Lenken åpnes kl. 18:30 https://us02web.zoom.us/j/85449784007

Gudstjeneste 1.påskedag kl.11:00 Lenken åpnes kl. 10:30 https://us02web.zoom.us/j/84768302651
Dette blir en gudstjeneste som passer for alle aldre, garantert interaktivt og festlig! Oppstandelsesdagen er både høytid og fest.
Takkeoffer går til Normisjon. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten».
Takk for gaven!

Fasteaksjonen
Takk til alle som har bidradd i årets fasteaksjon. Millioner av mennesker lever uten rent vann, og
aldri har rent vann og såpe vært så viktig som under pandemien. For bare 250 kr kan du gi et menneske rent vann for resten av livet! I fjor samlet Tananger menighet inn 52334 kr. I år er foreløpig resultat kr. 23981,-. Det er ikke for sent å gi! Innsamlingen avsluttes på fredag kveld, men du kan allikevel gi i dag via VIPPS 2426, eller send sms med kodeord «vann» til 2426 (250,-), du kan gi til konto 1594 22 87493, eller du kan gi via vår aksjon på Facebook.

Åpen kirke i fastetiden rundes av i dag, torsdag 25. mars kl. 20-21.

Klær og sko-innsamling til Romania
Nå er det vår, og på tide å rydde i vintertøyet. Det som ikke passer lenger kan dere få gi til vårt  misjonsprosjekt i Romania, gjennom Misjon uten grenser. Det blir innsamling av vintertøy og sko til barn og voksne onsdag 14. og torsdag 15.april, i Tananger kirke fra kl.18 – 20.

DUGNAD 15. april kl. 17:00 – 20:30
Dersom det er lov å samles denne dagen, blir det dugnad! Det er mange arbeidsoppgaver ute, både luking, kosting og vindusvask. Har du klær som skal til Romania kan du ta det med samme dag.

Bibelkvarten
Hele menigheten leser Lukas evangeliet gjennom Bibelkvarten, ett kvarter i 60 dager. Du finner opplegget på hjemmesiden vår ved å klikke på Bibelkvarten. Vil du være med på felles lesning hver dag kl.19:00 – 19:15 kan du gå inn på JitsiMeet.

Bibeldykk – også 2. påskedag! Hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
For tiden digitalt på JitsiMeet. Vi leser nå fra 4. Mosebok og fra Hebreerbrevet.

Vi ønsker alle en velsignet påskehøytid, med noen strofer den kjente og kjære påskesalmen;

Deg være ære, Herre over dødens makt
Evig skal døden være Kristus underlagt
Lyset fyller haven, se en engel kom
Åpnet den stengte graven