«Siste nytt» nr. 1/16

Det er litt sent å si godt nytt år så langt ut i februar, men vi oppfordrer alle til å bli med å be om at 2016 blir et år til glede og velsignelse for Tananger!

Januar er en hektisk måned her på kontoret. Da telles det overalt, det skal rapporteres og årsmeldinger skal skrives… Derfor er det kjekt å gjøre noe helt annet – nemlig å forberede fest!
De 105 som var tilstede på medarbeiderfesten 30. januar fikk seg en god latter av årets stabsfilm. Men jammen hadde også vi det løye under inspillingen av «Grønn menighet».
Ingebjørg Hollund fikk prisen «Årets medarbeider». Hun har i mange år vært svært engasjert på flere arenaer for barn og unge i menigheten vår. Vel fortjent pris!
Vi vil gjerne sende en STOR takk for innsatsen til alle dere som ikke hadde anledning til å komme, vi kunne vært dobbelt så mange på festen!!
Det er en velsignelse å være et stort, stort team som driver menigheten. Hver og en er annem_justviktig for helheten. For å si det med Paulus:

Slik kroppen er én selv om den har mange lemmer, og alle lemmene utgjør én kropp enda de er mange, slik er det også med Kristus…..Dere er Kristi kropp. (1.Kor12.)

Menighetsrådet har vedtatt at vi skal være «Grønn menighet». Det betyr at vi som kirke og enkelt personer er miljøbevisste, har fokus på energisparing og forbruk. Dypest sett handler det om å ta vare på skaperverket. Og fordele godene. Dermed er også bistand, fred og rettferdighet elementer i det å væreGrønn menighet.

I helgen er det Tårnagenthelg og 3.klassingene inntar kirka. De og Tabago deltar på gudstjenesten på søndag.
Søndag 21.februar er det pga vinterferie,IKKE gudstjeneste her i kirken.

Søndag 28. februar blir det ungdomsgudstjeneste kl.19:30. Confession deltar. Ungdom i alle aldre; bli med!

1.mars kl.19:30 er det konsert her i kirken «I dine hender» med Marianne Bøe Weibell. Denne kvelden må du få med deg! Gratis entré.

I forbindelse med konserten vil Mariannes far, Helge Bøe, stille ut litografier for salg i menighetssalen fra 1.mars og frem til påske. Det blir åpen kafe disse onsdagene fra kl.11-13. Da kan du komme og studere bildene, få deg en kopp kaffe – og kanskje kjøpe et bilde? Noe av inntektene går til menigheten.

Vi i staben ønsker dere en velsignet helg.