«Siste Nytt» nr. 1/18

Godt nytt kalenderår!

Vi gleder oss over flotte gudstjenester i julehøytiden. Over 1100 mennesker kom til Tananger kirke for å høre julens fantastiske budskap om Gud som kom til vår jord. Mange fikk med seg en nydelig romjulskonsert med talentfulle ungdommer (bilder Ole Ljosdal) og flere familier fikk holde juletregangen i hevd med en skikkelig juletrefest.

Velkommen til gudstjeneste på søndag. Just er prest og vi skal få høre om da Jesus ble døpt. Og vi skal få gleden av å se tre barn bli døpt hos oss. Det blir nattverd, og som vanlig, kirkekaffe.

søndag arrangeres Nyttårsfest for seniorer i Tananger kirke kl.17:00 – 19:30
Det blir mye flott program med bl.a. Kåseri, sang ved Kaisingers, og hilsen ved ordfører Ole Ueland
Arrangør er menighetene i Sola. Hjertelig velkommen!

Torsdag 18. januar kl.19:30 starter MiniAlpha. Vil du vite mer om hva den kristne tro egentlig handler om?! Da er MiniAlpha noe for deg. Det blir fem kvelder og en lørdag formiddag med undervisning. MiniAlpha kan virkelig anbefales enten du er en «tittgjengde» kirkegjenger eller ei. Det er plass til flere, påmeldingsfrist forlenger vi til søndag.

Søndag 21. januar kl.19:00 får du høre verdens vakreste melodier i Tananger kirke! Vår organist Arfon Owen sammen med kollega Morten Jostein Helvig byr på konsert. Det er gratis entré og kollekt til misjonsprosjektet i Archita. Unn deg denne musikalske opplevelsen!

Påmelding til medarbeiderfesten har så smått begynt å tikke inn. Enten du har en liten eller stor oppgave i menigheten. Om du er med ofte eller en gang imellom: DU er hjertelig velkommen til fest lørdag 3. februar kl.19:00. På «menyen»: Mat, prat, minikonsert – og staben byr på seg selv! Vi håper å få gjort stas på alle medarbeiderne våre.

27. januar kl.9-12 arrangeres Damenes morgen på Sola strandhotell. Det blir frokost, Kåseri av Olaug Bollestad, minikonsert og åresalg til inntekt for ny kirke i Sola. Pris kr.250,- Her kan dere damer få nyte en nydelig morgen og samtidig støtte bygging av ny kirke i Sola!

Minglekvarten har begynt å bli et kjent begrep. Vi ønsker at alle som kommer til kirke skal oppleve å bli sett, møtt og inkludert. Da skapes trivsel og gode relasjoner. Derfor utfordrer vi hverandre til å bruke det første kvarteret etter gudstjenesten til å «mingle», hilse på noen du ikke har snakket med før, noen som er her for første gang. Vi slår et slag for god drøs på minglekvarten!

Staben ønsker alle en velsignet uke!