Halleluja; I påsken fikk vi en smak av fellesskap! En god gjeng var samlet til gudstjeneste på Zoom både skjærtorsdag, langfredag og 1.påskedag. Det var kjekt og meningsfullt!
Siden samfunnet fremdeles er nokså stengt, fortsetter vi med Zoom de neste to gudstjenestene.
Vi håper at du vil bli med!

De neste gudstjenestene blir på ZOOM!
Her kan du være med enten hjemmefra, på hytta eller hvor du måtte befinne deg. Ved å møtes på Zoom, kan vi se hverandre, prate sammen, synge sammen – og ta en digital kirkekaffe etter gudstjenesten for de som ønsker. Zoom er superenkelt. Du må laste ned på forhånd. Her er en bruksanvisning.
Dersom du synes det er skummelt å ha på kamera, kan du velge å skru det av. Og du velger selvsagt selv om du vil prate med andre eller blir med på «kirkekaffen». Men det er jo veldig kjekt å sees, da!

Vi «åpner dørene» 30 minutter før gudstjenesten. Da har du tid til å fikse teknikken eller å slå av en prat med de som har kommet allerede. Du må kanskje vente noen sekunder før kirkeverten slipper deg inn, så bare vær litt tålmodig. Det er en egen link til hver gudstjeneste.
Vi gleder oss til fellesskap på digitalt vis. Du betyr noe for fellesskapet – håper å se deg!

Zoom-Familiegudstjeneste 11.april kl.11:00
Dette blir en gudstjeneste som passer for alle aldre, gøy og meningsfull for både voksne og barn.
Tema er påskeevangeliet.
Lenke til gudstjenesten: https://us02web.zoom.us/j/81613018944.
Takkeoffer går til menighetens trosopplæring. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven!

Lys Levende for 6. klassinger
På lørdag er 6. klassingene invitert til påskeopplegg i kirken «Lys levende». Lys levende barn skal få høre om Jesus som stod opp og var lys levende etter tre dager i graven.

Klær og sko-innsamling til Romania
Nå er det vår, og på tide å rydde i vintertøyet. Det som ikke passer lenger kan dere få gi til vårt misjonsprosjekt i Romania, gjennom Misjon uten grenser. Det blir innsamling av vintertøy og sko til barn og voksne onsdag 14. og torsdag 15.april, i Tananger kirke fra kl.18 – 20.

DUGNADEN 15. april utsettes
Det er fremdeles usikkert om smittesituasjonen tilsier at vi kan møtes. Derfor utsetter vi dugnaden. Det kan jo også være greit at bedene er snøfrie når vi skal luke…. Og det er ikke mye ugress ennå.
Vi kommer tilbake til ny dato.

Nye vinduer i kafeen
Før jul fikk menigheten tildelt midler fra kommunen øremerket «skifte av vinduer i kafeen». Det var en stor glede, for vinduene har sunget på siste verset lenge. Arbeidet starter på mandag, og derfor skal SFO driftes fra kirkestuen og menighetsalen i byggeperioden. En stor takk til dugnadsgjengen som i dag flyttet stoler og benker, og satte opp skillevegger og gjerde ute.

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00. For tiden er  bønnesamlingene digitale på JitsiMeet. Klikk på logoen til høyre, eller klikk på denne lenken, så er du med i det digitale rommet. Mer om bruk av JitsiMeet her.

Bibeldykk
Hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
For tiden er Bibeldykk digitalt på JitsiMeet.

Lørdagsdåp
I disse koronatider er det nok flere som har utsatt å døpe barna sine. Derfor går alle menighetene i Sola sammen om en liten dåpsaksjon. Vi inviterer til dåp en lørdag i hver kirke. I Tananger blir dette 19. juni. Kjenner du noen som dette er aktuelt for, så inviter dem til å ta kontakt!