«Siste Nytt» nr. 13/18

Sist søndag møtte 56 spente konfirmanter med familie, til gudstjeneste der de ble presentert for menigheten. For en flott gjeng! Stor takk til alle ungdommene fra Follow Me som deltok på gudstjenesten! La oss huske å be for både konfirmanter og ledere dette året.

Sist uke begynte Jone Oltedal, fra Sørnes – som ny vaktmester for de fire kirkene i Sola. (Bildet over). Han kommer til å være mye på farten, men han (eller vi… ) er så heldig at han har kontor her hos oss. Vi ønsker Jone hjertelig velkommen i staben!

Torsdag 6.september kl.19:00 blir det samling for gudstjeneste-medhjelpere og andre interesserte. Tema er «Sang og musikk i gudstjenesten». Første time er åpen for alle. Etter kaffepausen, ca. kl. 20.00 blir det mulighet til å snakke sammen om tema.

20.september kl.12:00 til ca. kl.13:30 blir det «Torsdagslunsj – med någe attåt» for deg som er hjemme på dagtid og for pensjonister. Vi starter med lunsjbufe (kr.50).
Tema er: «Kosthold og trim – er det så farlig?» Guro Berge fra Frisklivssentralen kåserer.
Få med deg venner og naboer, – det er mye kjekkere å spise lunsj sammen med noen

Frivillige i Kirkens SOS Rogaland besvarer 500 henvendelser hvert døgn. Likevel er det én av tre som ikke får svar. De trenger flere frivillige medmennesker som kan lytte til dem som trenger noen å snakke med. Er det deg? Innføringskurs for telefon- og chattetjeneste starter i Stavanger onsdag 26.september kl. 18-21. Vil du være medarbeider i den døgnåpne kirke, så ring eller send epost til Kirkens SOS i Rogaland snarest. Tlf.nr. se: www.kirkens-sos.no

Velkommen til «Jentekveld» 13.september kl.19:30.

Lørdag 22.september kl.16:00 inviterer familiegruppa til høsttacofest i kirken. For mer info – følg med på «familiegruppa i Tananger menighet» på facebook.

kan du melde deg på menighets-weekend på Vaulali 9.-11.november. Klikk på denne lenken for mer info og påmelding. (Eller ring/mail kontoret.) Vi håper på god oppslutning. Menighetsrådet subsidierer weekenden fordi dette er et viktig arrangement for menigheten. Derfor kan dere gleder dere over overkommelige priser!

På gudstjenesten søndag 9.september kl.11:00 er Wenche Stavseth Viland prest.
Søndag 16.september kl.11:00 blir det familiegudstjeneste. Sola Bygdekvinnelag disker som vanlig opp med mye godt til kirkekaffen og pynter kirken til høsttakkefest. 2.klassingene er spesielt invitert. Barnekoret og en sanggruppe fra den Eritreiske Menigheten deltar også.

Jesha og ESC starter opp igjen etter høsten, fredag 8.september. Da blir det full rulle i kirken!
Barnekoret trenger flere ledere. Følger du ditt barn til øvelse? Kanskje du da kan hjelpe litt til?

Med ønske om en velsignet uke! Hilsen oss i staben.