«Siste Nytt» nr. 13/19

En strålende 17.mai er forbi og her på huset kan barna i barnehagen og på Knøttetreffen glede seg til premien de vant for super innsats med sang og hurrarop i toget. Vi er stolte over å ha en så flott gruppe med barn og foreldre! I år tok ungdommene opp en gammel tradisjon med stand på stadion 17. mai. Ungdommelig engasjement og kald brus ble godt mottatt!

Tanangerdagene er vel «i havn». Takk til alle som bidrog til at Barnas Dag ble en flott opplevelse. Ikke minst komiteen som har planlagt i lang tid! Tross litt skiftende vær var det god stemning og yrende liv. Fotballkampen mellom lærere på Storevarden og Haga er alltid en suksess. Det er sprekt at lærerne stiller år etter år! På torsdag fikk de som var med Einar Lunde på dagsrevyoppdrag en aldeles uforglemmelig opplevelse. Han er en inspirator og forteller av dimensjoner, og delte dramatiske og morsomme historier fra sitt liv i NRK. Sang av Tananger Gospel ble en fin ramme rundt kvelden. Etter lørdag i havnen, ble skaperverkets dag feiret med friluftsgudstjeneste og musikk av Ballastbandet.

Nå venter det enda noen røde dager, Kristi Himmelfartsdag og pinse. Men kirka tror at disse dagene er så mye mer enn bare noen ekstra røde dager. Vi feirer at vi ikke er forlatt som foreldreløse barn, men at vi har fått Den hellige Ånd.

Kristi Himmelfarts-dag er det fellesgudstjeneste v/ Berit Espeset i Sørnes kirke kl.11:00.

Vi ønsker velkommen hit til gudstjeneste v/ Aksel Johan Lund 2.juni kl. 11:00.
 1.pinsedag kl.11:00 er Just prest og vi kan glede oss til å høre Stig Sunde preke. Det er søndagskole på begge gudstjenestene.

På mandag er det igjen Åpen bønnesamling i kirken kl. 20-21.

Til høsten er det valg av nytt menighetsråd. Det skjer samtidig med kommunevalget. I Tananger er vi heldige å ha fått en liste med veldig gode kandidater. Listen er lagt ut på hjemmesiden vår.
Da fristen løp ut var det fremdeles en ledig plass på kandidatlisten. Derfor er det lyst ut til supplerende nominasjon. Det betyr at det er mulig å melde inn flere kandidater innen 5. juni. Regler for dette finner du ved å følge denne linken. Du kan også lese om bispedømmevalget og kandidatene der på denne lenken.

Det nærmer seg sommer og ferietid. Det blir gudstjeneste hver søndag i en av sola-kirkene i sommer. Velkommen til fellesskap på tvers av menighetene. Følg med i menighetsblad eller hjemmesiden vår. Sommerkonsertene på Sola kulturhus er et annet flott møtepunkt. Første konsert blir 19. juni kl. 11:30-12:00.

De to siste dagene før skolestart i august, torsdag 15.8 og fredag 16.8 arrangerer NMSU og Sola menighet Aktivitetsdager på Himmel og Hav (ved Solastranda). Noen SFOer er stengt disse dagene, så dette er en mulighet til å bli med på kjekke aktiviteter på dagtid før skolen starter. For 2.-7. klasse. Les mer: http://www.sola.menighet.no/Artikler/Nyheter/ArticleId/65666/Aktivitetsdager-for-2-7-klassinger

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben.