Søndagens gudstjeneste blir også på ZOOM!

Her kan du være med enten hjemmefra, på hytta eller hvor du måtte befinne deg. Ved å møtes på Zoom, kan vi se hverandre, prate sammen, synge sammen – og ta en digital kirkekaffe etter gudstjenesten for de som ønsker. Zoom er superenkelt. Når du skal bruke det første gang, må du på forhånd laste ned Zoom. Her er en bruksanvisning.
Dersom du synes det er skummelt å ha på kamera, kan du velge å skru det av. Og du velger selvsagt selv om du vil prate med andre eller blir med på «kirkekaffen». Men det er jo veldig kjekt å sees, da!

Vi «åpner dørene» 30 minutter før gudstjenesten. Da har du tid til å fikse teknikken eller å slå av en prat med de som har kommet allerede. Du må kanskje vente noen sekunder før kirkeverten slipper deg inn, så bare vær litt tålmodig. Det er en egen link til hver gudstjeneste.
Vi gleder oss til fellesskap på digitalt vis. Du betyr noe for fellesskapet – håper å se deg!

Zoom-gudstjeneste 18.april kl.11:00
På søndag er det vår trossopplærer Birgitte Avtjern som er vikar for Tracy og leder gudstjenesten. Søndagens bibeltekst handler om at Jesus er gjeteren som kaller sauene ved navn og leder dem. Hva betyr det for oss at Jesus er «gjeteren» vår?
Takkeofferet går til Bibelselskapet. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven!
Her er lenken til gudstjenesten på Zoom: https://us02web.zoom.us/j/87622442123. Lenken åpnes kl. ca 10:30.

Lys Levende for 6. klassinger
I helga deltok en gjeng 6.klassinger på trosopplæringstiltaket «Lys levende». Det handlet om Jesus som vant over døden og ble lys levende 1.påskedag. Det startet med en påskevandring, hvor vi fikk vandre gjennom påskedagene og oppleve noe av det som skjedde i Jerusalem den påska for snart 2000 år siden. Deretter var det bønnevandring. Tweensene hadde mange gode spørsmål, så vi fikk gode samtaler og det ble en fin stund. Til slutt fikk de male og spille innebandy. Det var veldig gøy
å bli litt bedre kjent med denne fine gjengen!

Tananger Menighet støtter «Misjon uten grenser» sitt arbeid i Romania
Vi fikk nettopp inn bilder og hilsen fra Danes i Romania. Bildene er tatt i forbindelse med kvinnedagen 8.mars og utdeling av varme tepper og klær;
Det siste året har de klart å gjennomføre arbeidet på alternative måter, og har delt ut mat og hygiene artikler til flere enn noen gang. Koronasituasjonen er fortsatt svært vanskelig, med mange smittede og antall døde. Vi håper og ber om at situasjonen vil lette, og at vaksineringen vil gjennomføres også i Romania. Flere nye bilder her.

Klær og sko-innsamling til Romania
I dag, torsdag 15.april, tar vi imot vintertøy og sko til barn og voksne, kan leveres i kirken fra kl.18 – 20. Dette går til vårt misjonsprosjekt i Romania.

30 dagers bønneaksjon for den muslimske verden.
På tirsdag startet muslimenes faste, Ramadan. Samme dag startet en 30 dagers bønneaksjon for den muslimske verden. Aksjonen holdes for 30. gang,  og aksjonens bønneguide er oversatt til over 30 språk. I år fokuserer aksjonen på en by for hver dag. Vi har laget kule på vår hjemmeside som kan hjelpe deg å finne dagens bønn. Vi lever i en tid hvor mange muslimer møter den sanne Gud på ulike måter. Noen av disse historiene kan du lese om i  bønneguiden. Bli med sammen med mange av våre troende brødre og søstre

Ungdomsarbeidet
ESC er denne våren kun for konfirmantene. De kommer på ESC klassevis som er deres kohort. Vi blir godt kjent med dem når de ikke er så mange hver gang og har gode samtaler rundt bordet. Ungdomsarbeider og to av ungdomslederne er ledere.
I Follow me har vi har trosset vær og vind og har vært ute og brent bål både på Hestholmen og i Risnes. Tracy fortalte om da Jesus stilte stormen mens vi var på Hestholmen i regn og vind. Ungdommene holdt ut i 3 kalde timer. Imponerende!
Jentegruppa har vi hatt hjemme på terrassen hos Anne Marit, med god avstand. Temaet vi tok opp var: Å velge seg gode forbilder. Det ble en god drøs rundt bordet.
Vi har satset på å være mye ute i denne tiden og det fungerer veldig fint.

Bibeldykk
Hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
For tiden digitalt på JitsiMeet.

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00. For tiden digitalt på JitsiMeet.

Lørdagsdåp
I disse koronatider er det nok flere som har utsatt å døpe barna sine. Derfor går alle menighetene i Sola sammen om en liten dåpsaksjon. Vi inviterer til dåp en lørdag i hver kirke. I Tananger blir dette 19. juni. Kjenner du noen som dette er aktuelt for, så inviter dem til å ta kontakt!

Vi minner om dere som har fått mail og som ikke allerede har svart, må bekrefte snarest at dere ønsker å få «Siste Nytt» fra menigheten. De andre vil slettes fra listene våre. Dette er fordi vi ifølge menighetens personvernerklæring  må ha samtykke for å sende ut Siste nytt.