Siden sist:

• En stor TAKK til alle dere som leverte vinterklær og sko til vårt misjonsprosjekt i Romania. Dette kommer nok til å varme mange kropper når kulden på ny setter innpå ny.
  • Vinduer skiftes i kaféen! Dermed er SFO «forvist» for en tid. Barna boltrer seg i menighetssal og kirkestue. Det er godt vi har store rom!

Søndagens gudstjeneste blir også på ZOOM!
Smittesituasjonen gjør at vi ikke kan møtes fysisk ennå. Derfor fortsetter vi med gudstjeneste på Zoom. Det er selvsagt ikke det samme å sees på skjerm, men det bidrar LITT til fellesskapsfølelsen. Og det å være menighet er jo å tilhøre et fellesskap! Vi kan se hverandre, prate sammen – og ta en digital kirkekaffe etter gudstjenesten for de som ønsker å bli igjen. Dersom du synes det er skummelt å ha på kamera, kan du selvsagt velge å skru det av. Men det er jo veldig kjekt å sees, da!

Zoom er superenkelt. Du må laste ned på forhånd. Her er en bruksanvisning.
Vi «åpner dørene» 30 minutter før gudstjenesten. Da har du tid til å fikse teknikken eller å slå av en prat med de som har kommet allerede.

Zoom-gudstjeneste 25.april kl.11:00
Hvordan komme inn på Zoom, kan du lese mer om her
På søndag er det Tracy som har gudstjenesten. Søndagens bibeltekst er Johannes 13,30-35.
Det handler om kjærlighet, «Love looks like something»,  kjærlighet er synlig.  Før Jesus møter døden har han denne oppfordringen til oss: «Dere skal elske hverandre. Som jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre. Ved dette skal alle forstå at dere er mine disipler: at dere har kjærlighet til hverandre.» Mer konkret kan det ikke bli! La oss bry oss, stille opp for hverandre, ta en telefon, gjøre en tjeneste, gi et smil eller en gave. Om en tid kan vi også gi en klem!
Takkeofferet går til menighetens ungdomsarbeid. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven! Lenke til gudstjenesten: https://us02web.zoom.us/j/89418710976. Den åpnes på søndag kl. 10:30.

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00. For tiden digitalt på JitsiMeet.

Bibeldykk
Hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
For tiden digitalt på JitsiMeet. Nå leser vi fra 4. mosebok og Hebreerbrevet. Kjekt om du blir med!

Dåpslørdag 19. juni
Under koronapandemien er det en del som av praktiske grunner har utsatt å døpe barna sine. Nå håper vi at situasjonen bedrer seg etter hvert. Derfor har vi spesielt fokus på dåp fremover. Vi inviterer til en egen dåpslørdag 19. juni. Hvis du kjenner noen dette er aktuelt for, så tips dem om det!
I dåpen blir vi Guds barn. I dåpen starter livet med Jesus som los. I dåpen tas vi inn i menighetens fellesskap og i den verdensvide kirke. Det er så altfor lenge siden vi har latt applausen runge i kirken – for et nytt Guds barn. Som vi gleder oss!

Utstilling av dåpskjoler 13. juni – september
Som en del av vårt fokus på dåp, vil vi arrangere en utstilling av dåpskjoler i kirken fra 13. juni til september. Har du en  dåpskjole å vise frem? Kanskje den har en interessant histore? Da vil vi gjerne låne, høre og notere! Kanskje noen har gamle dåpsbilder fra 50 eller 75 år tilbake i tid, eller enda eldre? Det hadde også vært stas på utstillingen. Dåpskjolene kan leveres til kontoret siste uken i mai, innen 1. juni. De vil selvsagt bli tatt godt vare på. Men har du en dåpskjole av stor verdi som du ikke ønsker å ha på utstillingen så lenge, kan den leveres like før og hentes like etter utstillingen 13. juni.
Vi håper på god respons fra dere!

30 dagers bønneaksjon for den muslimske verden.
Bønnaksjonen fortsetter. Bli med å be for den muslimske verden.   Aksjonen fokuserer på en by for hver dag. Vi har laget kule på vår hjemmeside som kan hjelpe deg å finne dagens bønn. Vi lever i en tid hvor mange muslimer møter den sanne Gud på ulike måter. Noen av disse historiene kan du lese om i  bønneguiden. Bli med sammen med mange av våre troende brødre og søstre.