«Siste Nytt» nr. 15/18

Sist helg hadde konfirmantene sin høstleir på Ognatun. Der hadde vi mye opplegg med en god blanding av aktiviteter, mat, undervisning, sosialt, gudstjeneste, alvor og gøy. Vi har en flott, positiv konfirmantgjeng som sammen med ungdomslederne våre, gjorde at det ble en super helg. Bildet øverst er fra «Flukten» hvor konfirmantene må flykte fra sitt land og prøve å komme seg i sikkerhet. På veien møter de ulike utfordringer. Hva som skjer på bildet over, er kanskje ikke så lett å gjette, men bløte ble de…..

Har du lagt merke til at palmen ved inngangsdøren ikke står på skakke lenger? Te-lysestakene er fri for talg og komfyren er skrubbet ren. Dugnadsgjengen har vært på ferde!! Annenhver torsdag i oddetallsuker fra kl.09:30, samles en håndfull personer her i kirken til noen timers dugnadsarbeid. Det er varierende oppgaver; maling, rydde i kjøkkenskap, skru og vaske. Så har vi koselig lunsj i fellesskap. Har du lyst til å bli med? Neste gang er altså 11. oktober.

Lørdag 27.oktober kl.12-15 er det BASAR i kirken. Inntektene deles likt mellom menighetsarbeidet og vårt misjonsprosjekt i Romania. Ingebjørg Hollund har andakt og Tabago synger. Det blir salg av grøt, pølser og kaker/kaffe. Hovedgevinst i boka, er en herre el-sykkel, men det er også mange andre fine gevinster – bl.a. gavekort/gaver sponset av bedrifter i Tananger og omegn. Det blir også fiskedam, lykkehjul og åresalg. Ta familien med til en trivelig lørdag i kirken!

Tananger Gospel inviterer til sangkveld tirsdag 16.oktober. kl.20.00 i Tananger kirke.
De lover kor, band, solister og fengende gospel. Sett av kvelden.

18.oktober kl.12:00-13:30 inviterer vi igjen til «Torsdagslunsj med någe attåt» for deg som er hjemme på dagtid. Da kommer tidligere sykehusprest Leif Lie-Bjelland. Tema er: Å være et medmenneske.
Så kan vi røpe at på høstens siste torsdagslunsj, 15. november, kommer John Skien og kåserer om Det gode liv i NRK.

Årets TV – aksjon søndag 21.oktober. I år går støtten til Kirkens Bymisjons arbeid for å skape et varmere og mer inkluderende samfunn. Ønsker du å være med som bøssebærer, registrer deg på www.blimed.no

Vil du være med på en annerledes julefeiring? Menighetene i Sola støtter opp om Kirkens Bymisjon som ønsker å invitere til MIDDAG på JULAFTEN, slik som i 2017.
Det blir gratis julemiddag for dem som ønsker å feire jul i felleskap.
Tid: 24 desember kl. 18:00-20:00 Sted: Storstova på Stangelandsenteret.
Målgruppe: Alle som ønsker å feire jul i felleskap.
Har du lyst til å bidra som vertskap denne kvelden eller ryddehjelp etter middagen? Ta kontakt med daglig leder i Tananger.

Velkommen til gudstjeneste 7.oktober kl.11:00. Prest er Wenche Stavseth Viland.
Det er dåp og det blir søndagskole.

Søndag 14. oktober er det pga. høstferie, felles-gudstjeneste i Sørnes kirke kl.11:00. v/Berit Espeset.

Staben ønsker deg og dine en velsignet uke!