«Siste Nytt» uke 15-2023»

God påske!

Ja, vi er fremdeles i påsketiden. Håper dere har hatt gode dager i høytiden. Det ble flotte opplevelser for alle som fikk være med på feiringen i Tananger kirke. Skjærtorsdagsmåltid med jødiske tradisjoner satte påsken inn i den store sammenhengen. Og måltidsfellesskap er og var viktig! Langfredag ble en helt spesiell og sterk opplevelse av å følge «i Jesu fotspor» på lidelsens vei til korset. Gudstjenesten ble en vandring langs denne veien, fra post til post. Og til slutt påskemorgens glede som ble basunert ut med orgelbrus og trompetspill. Graven er tom, han lever! Påsken fortsetter, og vi inviterer til:

bilde fra Lys Levende: Jesus har stått oppHele storfamiliens påskegudstjeneste søndag 16. april kl.11:00
Tracy Rishton er prest, Tim Rishton organist og trosopplærer Birgitte medvirker. To barn skal døpes. Finn frem barnegleden i deg; Vi skal feire at Han er oppstanden!
Etter gudstjenesten blir de kirkekaffe og kirkesaft, og vi skal teste sokneprestens kjøreferdigheter! Så du blir vel litt igjen ………….!

Torsdagslunsj 20. april kl.12:00
Bilde av Helge BjørnestadVelkommen til et særdeles spennende tema; Helge Bjørnestad kåserer over emnet «NOKAS-ranet i ettertidens lys». Helge Bjørnestad var administrator i tingretten under behandling av NOKAS-saken i 2005-2006. Han er jurist og har tidligere jobbet som politijurist og byfogd i Stavanger. Lunsj serveres kl.12:00. Pris kr. 50,-

VÅRDUGNAD
Mandag 24. april kl. 17:00 – 20:00
samles vi for å gjøre kirken og uteområdet skinnende rent og fint til konfirmasjonene! Vi skal vaske, koste, luke, rake og barke. Det er oppgaver for store og små, ute og inne. Ta gjerne med eget hageredskap, bøtte, klut eller nal – alt etter hva du har lyst til å bidra med. Og; Ta gjerne med deg en venn. Pizza til alle til slutt!

Bilde hvor barn i Romania har fått varme klær og tepperVintertøy til Romania
Har du vintertøy til overs eller som har blitt for lite? Det kan varme kalde kropper i Romania. Onsdag 26. april kl. 15:00 – 18:00 tar vi i mot klær og sko som sendes til Romania ved Misjon Uten Grenser. Behovet er varme klær, yttertøy, gensere, lue, sjal votter, labber, vintersko – til voksne og barn. Plaggene må selvsagt være hele og rene.

KIRKEVALG: Supplerende nominasjon innen 15. mai kl.12:00
Illustrasjonsbilde til kirkevalget 2023Listen over kandidater til høstens kirkevalg er klar. Nominasjonskomitéen har gjort et stort arbeid. Mer enn 130 personer har blitt utfordret. Vi er takknemlig for veldig gode kandidater på listen. Klikk her for å se kandidatene. Særlig gledelig er det at flere unge under 30 år stiller til valg. Samtidig er det beklagelig at listen mangler fem navn for å være komplett. Frem til 15. mai kl.12:00 er det åpent for supplerende nominasjon. Det betyr at menigheten kan foreslå kandidater. Et kandidatforslag ved supplerende valg må være underskrevet av fem stemmeberettigede forslagsstillere. Har du spørsmål, ta kontakt med Mariann Hellestø Kean (918 48 862) eller Randi Lundberg Tveit (971 47 133).

Faste aktiviteter

Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Øver tirsdager.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Med ønske om en velsignet påskehøytid!
Hilsen oss i staben