«Siste Nytt» nr. 16/19

Søndag 1. september blir det gudstjeneste med presentasjon av årets konfirmanter. 55 konfirmanter kan glede seg til et innholdsrikt og flott opplegg i menigheten.

Alle er hjertelig velkommen til grunnsteinsnedleggelse for ny kirke i Sola sentrum søndag 1.september kl.13:00. Biskop i Stavanger vil foreta selve grunnsteins-nedleggelsen for kirkebygget. Det blir kirkekaffe på kulturhuset etter seremonien. De som er på gudstjenesten i Tananger først, vil rekke frem i god tid.

Tirsdag 3.september kl.18:00 blir det samling for gudstjenestemedhjelpere. Det vil bli et eget opplegg for lyd og teknikker-gruppa. På grunn av Pizzabestilling ber vi om påmelding innen søndag 1. september. Mer info og påmelding her.

Fredag 6.september braker det løs, da starter nemlig Jesha og ESC opp igjen etter sommeren. Vi håper at mange nye barn og ungdommer vil benytte seg av disse flotte tilbudene.

«Tryll og Trall» Torsdag 12.september kl.16:30-18 blir det en litt annerledes supertorsdag her i kirka – nemlig pølsefest og trylleshow for liten og stor. Barnekoret og Tabago synger et par sanger og vi får høre om alt det kjekke barna kan være med på i kirka vår. Vi håper på full kirke, så ta med barn, barnebarn, nabobarn, fadderbarn og kom!

Velkommen til «Jentekveld» 12.september kl.19:30. Jenter i alle aldre samles til en uformell kveld med kaffe og drøs. Ta gjerne med deg håndarbeidet ditt.

I år er det Kirkevalg. Dersom du er bortreist på valgdagene 8. og 9. september, kan du forhåndsstemme på Sola-kirkens servicetorg tirsdag -fredag kl.10-14.Se menighetsbladet, hjemmesiden eller oppslag for informasjon. Godt valg!

Høstens første «Torsdagslunsj – med någe attåt» blir 19.september. Tema: «Historien om livet på Flatholmen», ved Marianne Evensen. Dette blir lokalhistorie formidlet med engasjement! Torsdagslunsjene er for deg som er hjemme på dagtid og for pensjonister. Vi starter med lunsjbufe (kr.50) kl.12:00. Sett av datoene: 17.okt. 14.nov og 12.des.

Lørdag 21.september kl.18:00 (stod feil dag i Men.blad) er det konsert her i kirken: «Dr.Høivik’s magiske musikk-balsam». Syv musikkglade musikere deltar i en stemningsfull og nær konsert, fra keltiske ballader til frisk pop. Bill.kr 100,00, barn gratis.

Vi minner om at hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20-21.
Og hver mandag i partallsuker er det Bibeldykk i kirken kl.20-21. Vi leser fra Bibelen sammen. Du kan se hvor langt vi er kommet her på hjemmesiden vår.

Tananger menighets nye visjon lyder: Mer himmel på jord. Noe å fundere på denne uken; Hvordan kan vi speile noe av Guds himmel i hverdagen?

Ha en velsignet uke! Hilsen oss i staben.