Siden sist
På tirsdag fylte Randi 60år – GRATULERER. Så etter vårt digitale stabsmøte, møtte hele staben og kirkeverge Trygve Torgersen og Kai Rune Byberg opp på trappa til Randi med ballonger, flagg, blomster og sang. Man kan trygt si at dette var en stor overraskelse for vår daglige leder – som alltid har stålkontroll på det meste.

Nå er maling av den nye kledningen på kafeen i gang. Takk til dere som stiller opp på malerdugnad på kort varsel! Dette blir veldig bra.

Søndagens gudstjeneste blir digital
Sola kommune har forlenget de strenge smittevernreglene. Vi venter spent på ny beskjed i kveld. Men uansett vil søndagens gudstjeneste bli digital. Vi er superklare til å åpne opp for fysiske gudstjenester. Vi trenger ikke mye tid for å snu oss rundt, men litt tid er nødvendig. Nå er håpet å kunne samles i kirken for å feire Kristi Himmelfartsdag. Følg med på hjemmesidene vår og Facebook.

Gudstjeneste 9.mai kl.11:00 blir en digital publisering på Facebook og hjemmesiden vår.
Søndagens bibeltekst er Matt 7,7-12. Det handler blant annet om bønn og bønnens makt. Bli med «som flue på veggen» når sokneprest Tracy og menighetspedagog Olav snakker sammen om søndagens tema.

Denne uken kan du gi en gave til Misjon uten grenser. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven!

BILREBUS 1. pinsedag
Alle menighetene i Sola går sammen om å arrangere bilrebus 1. pinsedag. Det blir en kjekk rundtur i Sola med oppgaver og aktiviteter for hele familien. De som deltok på bilrebus i fjor gav en klar tilbakemelding; Dette må vi gjøre igjen! Vi kommer tilbake med mer informasjon og påmelding. Og som vanlig; Alle planer har et koronaforbehold.

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00. For tiden digitalt på JitsiMeet.

Bibeldykk
Hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
For tiden digitalt på JitsiMeet. Kjekt om du blir med!

Dåpslørdag 19. juni
Under koronapandemien er det en del som av praktiske grunner har utsatt å døpe barna sine. Derfor har vi spesielt fokus på dåp fremover. Vi inviterer til en egen dåpslørdag 19. juni. Hvis du kjenner noen dette er aktuelt for, så tips dem om det!

Utstilling av dåpskjoler 13. juni – september
Som en del av vårt fokus på dåp, vil vi arrangere en utstilling av dåpskjoler i kirken fra 13. juni til september. Har du en dåpskjole å vise frem? Kanskje den har en interessant historie? Da vil vi gjerne låne, høre og notere! Kanskje noen har gamle dåpsbilder gamle eller nye? Det hadde også vært stas på utstillingen. Dåpskjolene kan leveres til kontoret siste uken i mai, innen 1. juni. De vil selvsagt bli tatt godt vare på. Men har du en dåpskjole av stor verdi som du ikke ønsker å ha på utstillingen så lenge er det selvsagt helt greit. Vi har alt fått inn noen skatter, og gleder oss til utstilling!