Siden sist!
Sist søndag fikk vi feiret 18 flotte konfirmanter. Det ble en fin festdag i kirken, og vi håper og tror at ungdommene har fått med seg viktig ballast i livet videre. Vi gleder oss til helgens festligheter!
På torsdagslunsjen bidro «Han Innante» til godt oppmøte og mye godt humør. På bildene over er forberedelsene godt i gang.

Konfirmasjon
Lørdag 7.mai og søndag 8.mai har vi konfirmasjonsgudstjenester her i kirken. Søndag den 8. mai er det en liten gruppe ungdommer som skal konfirmeres. Det hadde vært veldig stas om mange «vanlige kirkegjengere» ble med og feiret denne dagen og gudstjenesten sammen med dem.
Vi gratulerer konfirmantene og ønsker Guds velsignelse over dagen og framtiden.

Førsteklasses
Vårt trosopplæringstiltak Dåpsskolen har nå skiftet navn til Førsteklasses. Og nå er invitasjonen sendt ut til de som skal begynne i 1.klasse – tre kjekke samlinger i kirken. Her kan hele familien melde seg på og få middag før samlingen starter for 6.åringene. Førsteklasses avsluttes med friluftsgudstjenesten 12. juni. Invitasjon sendes i posten, men kjenner du en 6-åring, så tips om dette.

FollowMe junior
Vi starter opp med Follow me Junior nå i mai. Dette er et tilbud for dem som var med på Lys levende.
Dette blir samlinger med lek og alvor og ledertrening for Tweens ( 6. – 8.kl. ) Vi håper at flere blir med etter hvert. Gleder oss til dette!

Endelig – Tanangerdager!
Etter to års koronapause blir det Tanangerdager igjen – i utvidet skala! Det hele sparkes i gang med Barnas Dag onsdag 8. juni.
Torsdag 9. juni kl. 19:00 blir det Kulturkveld i kirken. Britt-Synnøve Johansen gir oss konserten «Ballader og Grimascher» der hun serverer viser og historie fra Evert Taube og Cornelis Vreeswijk.
Vi får et spennende kåseri av Sven Egil Omdal: «Sykehushistorie – fra igler til kikkhull» Sett av kvelden!
Fullt program finner du her: www.tanangerdagene.no

Vår Dag 12. juni
Søndag 12. juni er Vår Dag i Den norske kirke. Da skal Tananger menighet feire frivilligheten og skaperverkets dag med flott friluftsgudstjeneste ved gapahuken på Jåsund. Det blir grilling og lek etter gudstjenesten. Søndagsskolen og «Førsteklasses» deltar. På menyen står «Havets skattkiste» og det blir gratis! Dette blir fest!

Aktiviteter i kirken:
Barnekoret:  Torsdag kl.17:30
Jesha: På grunn av ledersituasjonen, er det nå kun en gang pr. mnd. Neste Jesha er i morgen 6. mai.
Enter Fredag i partallsuker kl.20:00
Søndagsskolen: Når det ikke er familiegudstjeneste. Se hjemmesiden vår
Språkkafeen:  Onsdag i partallsuker kl.17:30
BønnesamlingMandag i oddetallsuker kl.20-21, i kirkerommet.
Bibeldykk: Mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 møtes vi i kirken for å lese Bibelen sammen.
Kjekt om du blir med!

Nettauksjon for Ukraina – Det er akutt behov for hjelp!
Krigen rammer hardt, og mennesker dør. Misjon uten Grenser sine medarbeidere er fullt opptatt med å dele ut nødhjelpspakker med mat og rent vann til krigsrammede. Vi i Tananger menighet ønsker å gjører mer og vil gi en ekstra gave til MUG sitt arbeid både i Ukraina og blant flyktninger i nabolandet Romania.
Misjonsutvalget arrangerer en auksjon, der vi auksjonerer bort tjenester. Forhåpentligvis mange tjenester! I første omgang ønsker vi at så mange som mulig vil gi noe av sin tid og/eller kunnskap som en gevinst. Den skal deretter auksjoneres bort.
Vil du bidra? Da trenger vi en gevinst fra deg, i form av en tjeneste. Det er kun fantasien din som begrenser hva du kan bidra med! Her er et par eksempler:
Strikkegenser – du kan gi en genser som vinneren velger ut mønster til og du strikker.
Hagearbeid – du gir to timer hagearbeid og da stiller du opp i to timer i vinnerens hage.
Snekkerarbeid – om du har et yrke (snekker/frisør el.l.) kan du gi et begrenset antall timer med eks. snekkerarbeid. Auksjonen skjer før skoleferien.
Dette blir GØY! Om du kan tenke deg å gi en gevinst sendt epost til: tracy.rishton@tanangermenighet.no
Les mer om situasjonen og MUG sitt arbeid blant flyktninger her:

Er du nevenyttig – og har noen timer ledig?
Solakirkene har en tid framover behov for en allsidig vaktmesterassistent som kan bidra med enkle, men viktige og nødvendige arbeidsoppgaver ifm. at driftsleder for en periode er i redusert stilling.
Vi trenger en person som har noen timer ledig helst hver uke, dag eller ettermiddag/kveld (betalt arbeid) til å ta ansvar for enkle, forefallende vaktmesteroppgaver, gå brannvernrunder i kirkebyggene, sjekke nedløp fra tak mv. Må disponere bil / kjøregodtgjørelse.
Vennligst ta kontakt med kirkeverge Trygve Torgersen tlf. 41566868 / trygve.torgersen@solakirkene.no , assisterende kirkeverge Kai Rune Byberg tlf.99411533 / kai.rune.byberg@solakirkene.no eller stikk innom for en liten vaktmesterprat på kirkevergekontoret i Sola kirke, Kongshaugvegen 20.

Ласкаво просимо до церкви Тananger!
Her står det «Velkommen til Tananger kirke» på ukrainsk! Kommunenes flyktningmottak fylles opp av flyktninger fra Ukraina. Det gjøres en fabelaktig jobb av frivillige for å legge alt best mulig til rette for dem. Som menighet har vi informert og invitert til våre samlinger – på Ukrainsk. En spesiell invitasjon er gitt til Jesha og Enter på fredag. Vi er spent på hvor mange som kommer.

Har du en sykkel du kan avse?
De ukrainske flyktningene, som har ankommet, vil ha nytte av din «glemte» sykkel. Alastair Kean er kontaktperson med tlf nr.: 915 91 516.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben