Siden sist
Takk til alle dugnadshelter!
Maling av den nye kledningen på kafeen ble gjort unna torsdag og fredag. På mandag stilte en ny dugnadsgjeng opp for å bære skillevegger og utstyr på plass.
SFO har flyttet tilbake til kafeen og kirkerommet er rigget for gudstjeneste.

HURRA! Vi skal få møtes til gudstjeneste igjen!
Sola kommune er nå tilbake til nasjonale retningslinjer i forhold til smittevern. Det betyr at vi kan samles til gudstjeneste igjen! 100 personer er nå tillatt. Registrering er påkrevd, og vi ønsker at alle melder seg på via hjemmesiden vår. Du kan følge linkene her i Siste Nytt. Påmelding stenger samme dag kl. 10:00. Dersom du ikke rakk å melde deg på, blir du registrert ved ankomst.

Litt praktisk informasjon:
Når du kommer til kirken blir du først registrert.
Deretter vil en kirkevert vise deg til plassen der du skal sitte under hele gudstjenesten.
Vi ber om at du holder god avstand i registreringskøen og når du venter på å få tilvist plass.
I kirkerommet sitter vi med 2 meter avstand til andre enn de vi bor sammen med, pga sang.

Generelt:
Hold minst 1 meter avstand.
Ha god håndhygiene.
Ingen med forkjølelsessymptomer kan delta.
Alle deltakere må bo i Sola kommune.
Kirkene i Sola tar smittevern på alvor. Takk for at dere følger retningslinjene!

Gudstjeneste, torsdag 13. mai kl. 11:00,  Kristi Himmelfartsdag kl. 11:00 v/Tracy Rishton
Prekenteksten er Luk. 24,46-53. Vi får høre om at Jesus forlater disiplene og tas opp til himmelen. En avskjedens dag, men med store løfter om gjensyn. Disiplene ble glade. Det gir oss grunn til glede!
Offergaven går til Sola menighetsblad Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten».
Takk for gaven!

Gudstjeneste, søndag 16. mai kl. 11:00 v/Tracy Rishton
Prekenteksten er Sakarja 14,6-9. Vi blir kjent med en av Gammeltestamentets forunderlige tekster. Men en ting står klart; Herren er konge. Han skal regjere. Hva betyr det for deg og meg, tro?
Offergaven går til Laget, NKSS Norsk Kristelige Student og Skoleungdomslag Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven!

17. mai
Også i år vil Sola kommune publisere en andakt på vår nasjonaldag. Den skal bli tilgjengelig fra klokka 09:00 på den 17. mai via disse lenkene:

BILREBUS 1. pinsedag
Alle menighetene i Sola går sammen om å arrangere bilrebus 1. pinsedag. Det blir en kjekk rundtur i Sola med oppgaver og aktiviteter for hele familien.
Start kl.11:00 fra Tananger kirke. Vi ønsker at alle melder seg på på forhånd. Påmeldingen åpner 18. mai kl.12:00. Dersom dere ikke er påmeldt, skjer registrering ved frammøte. Påmeldingen åpner 18. mai kl. 12.00.
Etter en rundtur med bil samles vi ved kirken igjen i Tananger. Grillen står klar. Ta med egen grillmat.

Konfirmant 20/21
Vi gleder oss til å ta imot nye konfirmanter til høsten. Brosjyre er sendt i posten. Vi inviterer til et spennende år hvor de unge får bli bedre kjent, både meg seg selv og Gud. Klikk på bildet for mer informasjon. En god gjeng er allerede påmeldt, men det er god plass til flere.

Bibeldykk
Normalt møtes vi hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 for å lese Bibelen sammen.
På mandag er det imidlertid 17. mai – og ikke Bibeldykk

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00. Neste gang blir 24. mai. Kanskje det igjen blir fysisk oppmøte i kirka. Info kommer.

Utstilling av dåpskjoler 13. juni – september
Som en del av vårt fokus på dåp, vil vi arrangere en utstilling av dåpskjoler i kirken fra 13. juni til september. Har du en dåpskjole å vise frem? Kanskje den har en interessant historie? Da vil vi gjerne låne, høre og notere! Kanskje noen har gamle dåpsbilder gamle eller nye? Det hadde også vært stas på utstillingen. Dåpskjolene kan leveres til kontoret siste uken i mai, innen 1. juni. De vil selvsagt bli tatt godt vare på. Men har du en dåpskjole av stor verdi som du ikke ønsker å ha på utstillingen så lenge er det selvsagt helt greit. Vi har alt fått inn noen skatter, og gleder oss til utstilling!

Med ønske om en velsignet uke og god høytidshelg!