Siden sist!
To flotte konfirmasjonsgudstjenester er feiret. Vi gratulerer og ønsker alt godt for veien videre i livet, med Jesus som los! Denne uken øvet barnehagen på å gå i 17-maitog. Endelig skal vi få feire nasjonaldagen slik vi ønsker, med tog, korpsmusikk, sang, samvær, taler, pølser og brus!

Velkommen til gudstjeneste søndag 15.mai. Wenche Stavseth Viland er prest, Laura står for musikken og vi skal feire dåp og nattverd. Tema er «Flue på veggen»

Konfirmant 2022-2023
Invitasjon til neste års konfirmanter er nettopp postlagt og påmelding er åpnet på hjemmesiden vår. Vi ønsker velkommen til et flott år med gode, interessante, morsomme og tankevekkende opplevelser. Kjenner du en ungdom som skal begynne i 9. klasse, tips gjerne! Invitasjonen kan bare sendes til døpte ungdommer, men her er alle velkomne!

Kulturkveld i kirken.
Torsdag 9. juni kl. 19:00 blir det Kulturkveld i kirken. Britt-Synnøve Johansen gir oss konserten «Ballader og Grimacher» der hun serverer viser og historie fra Evert Taube og Cornelis Vreeswijk.
Vi får et spennende kåseri av Sven Egil Omdal: «Sykehushistorie – fra igler til kikkhull» Sett av kvelden!
Dette er en del av Tanangerdagene. Fullt program finner du her: www.tanangerdagene.no

Vår Dag 12. juni
Søndag 12. juni er Vår Dag i Den norske kirke. Da skal Tananger menighet feire frivilligheten og skaperverkets dag med flott friluftsgudstjeneste ved gapahuken på Jåsund. Det blir grilling og lek etter gudstjenesten. Søndagsskolen og «Førsteklasses» deltar. På menyen står «Havets skattkiste» og det blir gratis! Dette blir fest!

Aktiviteter i kirken:
Barnekoret:  Torsdag kl.17:30
Jesha: På grunn av ledersituasjonen, er det nå kun en gang pr. mnd. Neste Jesha er 3. juni.
Enter Fredag i partallsuker kl.20:00
Søndagsskolen: Når det ikke er familiegudstjeneste. Se hjemmesiden vår
Språkkafeen:  Onsdag i partallsuker kl.17:30
BønnesamlingMandag i oddetallsuker kl.20-21, i kirkerommet.
Bibeldykk: Mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 møtes vi i kirken for å lese Bibelen sammen.
Kjekt om du blir med!

Nettauksjon for Ukraina – Det er akutt behov for hjelp!
Krigen rammer hardt, og mennesker dør. Misjon uten Grenser sine medarbeidere er fullt opptatt med å dele ut nødhjelpspakker med mat og rent vann til krigsrammede. Vi i Tananger menighet ønsker å gjører mer og vil gi en ekstra gave til MUG sitt arbeid både i Ukraina og blant flyktninger i nabolandet Romania.
Misjonsutvalget arrangerer en auksjon, der vi auksjonerer bort tjenester. Forhåpentligvis mange tjenester! I første omgang ønsker vi at så mange som mulig vil gi noe av sin tid og/eller kunnskap som en gevinst. Den skal deretter auksjoneres bort.
Vil du bidra? Da trenger vi en gevinst fra deg, i form av en tjeneste. Det er kun fantasien din som begrenser hva du kan bidra med! Her er et par eksempler:
Strikkegenser – du kan gi en genser som vinneren velger ut mønster til og du strikker.
Hagearbeid – du gir to timer hagearbeid og da stiller du opp i to timer i vinnerens hage.
Snekkerarbeid – om du har et yrke (snekker/frisør el.) kan du gi et begrenset antall timer med eks. snekkerarbeid. Auksjonen skjer før skoleferien.
Dette blir GØY! Om du kan tenke deg å gi en gevinst sendt epost til: tracy.rishton@tanangermenighet.no
Les mer om situasjonen og MUG sitt arbeid blant flyktninger her

Er du nevenyttig – og har noen timer ledig?
Solakirkene har en tid framover behov for en allsidig vaktmesterassistent som kan bidra med enkle, men viktige og nødvendige arbeidsoppgaver ifm. at driftsleder for en periode er i redusert stilling.
Vi trenger en person som har noen timer ledig helst hver uke, dag eller ettermiddag/kveld (betalt arbeid) til å ta ansvar for enkle, forefallende vaktmesteroppgaver, gå brannvernrunder i kirkebyggene, sjekke nedløp fra tak mv. Må disponere bil / kjøregodtgjørelse.
Vennligst ta kontakt med kirkeverge Trygve Torgersen tlf. 41566868 / trygve.torgersen@solakirkene.no , assisterende kirkeverge Kai Rune Byberg tlf.99411533 / kai.rune.byberg@solakirkene.no eller stikk innom for en liten vaktmesterprat på kirkevergekontoret i Sola kirke, Kongshaugvegen 20.

Med ønske om en velsignet uke og god 17.mai!
Hilsen oss i staben