«Siste Nytt» nr. 19/18

Dagene og ukene går fort, og nå er det tid for å hente fram adventsstaken og julestjerna.

«Treffen» har alt hatt sin årlige førjulsfest, med grøt og julekaker som seg hør og bør. De hadde rollespill og fremførte juleevangeliet med stor innlevelse – flott og høytidsstemt.

Neste uke begynner barnehagene og noen skoleklasser å komme til julevandringer her i kirken, 17 vandringer totalt.

Lørdag 1.desember er 4.klassingene invitert til trosopplæringstiltaket «Stallen». Barna skal blant annet få lage sin egen stall og høre julens fortelling.

Søndag 2.desember tennes julegranen på Ankerplassen kl.16:30. Tradisjonen tro, går vi i fakkeltog opp til kirken der det er Lysmesse kl.18:00. Etterpå blir det salg av grøt. Fjerdeklassingene som deltok på «Stallen», speiderne og skolekorpset deltar. En flott måte å starte adventstiden på. Hele julens program finner du på hjemmesiden vår.

Søndag 16.desember kl.16:00, synger vi «Julen inn» her i kirken. Da blir det mye flott sang og musikk. Barnekoret, Tabago, Tananger Gospel, Prosit, Que Vadis og Blæsen deltar. Dette er en fin anledning å invitere med seg venner og kjente til kirken.

Barnekoret og Tabago har travle og kjekke dager med mange sangoppdrag i desember. Det er vi utrolig takknemlig for. De betyr mye for menigheten vår. Det er god plass til flere sangglade barn i korene, så ikke nøl med å ta kontakt med lederne Ingebjørg og Sigrid. Over nyttår trenger Barnekoret også en ny voksen medhjelper. Herved er utfordringen spredt! Klikk lenkene for mer info.

Advent betyr komme. Vi venter på Ham som kom – og skal komme. Adventstiden er en mulighet til å finne ut mer om Hvem er Han egentlig, barnet i krybben, Guds Sønn, vår frelser?
Enda mer vil du finne ut ved å bli med på MiniAlpha kurs som starter 16.januar.
Kurset går over 5 onsdagskvelder og en lørdag formiddag. MiniAlpha er for alle som lurer hva den kristne tro handler om, – eller vil vite mer om den kristen tro. Kurset passer for både den som er fast kirkegjenger og for den som ikke går i kirken til vanlig. Inviter med noen du kjenner og bli med! Mer info og lenke til påmelding her.

Søndag 9.desember kl.11:00 er det gudstjeneste med Aksel J Lund som prest. Det blir nattverd. Prekenteksten er Joh. 16, 21-24. «Ingen skal ta gleden fra dere». Søndagen er blitt kalt forventningens adventssøndag.

Her er en oversikt over ting som skjer i kirka i advent og juletider.

Med ønske om en velsignet adventstid!
Hilsen oss i staben