«Siste Nytt» nr. 19/19

Høsten er både våt, kald og fargerik, – og en god tid for å søke sammen i fellesskap. Menigheten har både små og mellomstore fellesskap. Det var veldig kjekt at mange deltok både på høsttaco og kirkemiddag. Andre fellesskap er Språkkafé for damene hver tirsdag, jentekveld en gang i måneden, bibelgrupper og det store gudstjenestefellesskapet, selvsagt!

KOMMENDE GUDSTJENESTER
Søndag 20. oktober
blir det familiegudstjeneste med dåp og utdeling av 4 års-bok. Barnekoret synger.
Søndag 27. oktober blir det temagudstjeneste. Hva vil det si å være en tjenende menighet? Tjenende er ett av menighetens verdiord.

Torsdag 17. oktober kl. 12:00 er det torsdagslunsj. Gjest denne gangen er vår tidligere prost Kjetil Aano. Han er en glimrende forteller og har valgt temaet: Med tribuneplass til samtidshistoria. En fortelling om ei verd i forandring. Deilig lunsjbufé kr. 50,-

BASAREN nærmer seg med stormskritt: Lørdag 26.oktober kl.12-15. Loddsalget er godt i gang, og hovedgevinstene er supre: Gavekort hos Jæren Fagmøbler AS (verdi kr.15000,00), broderiet til dame-Rogalandsbunad, maleri og mange flotte gavekort. Det blir salg av grøt, pølser, kaker og kaffe. Fiskedam, lykkehjul og tombola er kjekke aktiviteter for barna. Det blir 2 omganger med åresalg.   Åre med 20 nummer koster kr. 50,- Åre med 10 nummer koster kl. 25,-
Vi er svært takknemlig for gevinster. De kan leveres på i kontoret i kirken.
Basarinntektene deles likt mellom menighetsarbeidet og vårt misjonsprosjekt i Romania.
Dette blir en gøyal og betydningsfull dag i kirken!

31. oktober fylles kirken med aktiviteter, sukkertøy og utkledde barn. Det er tid for HalloVenn.
Som alltid er det behov for hjelpende hender.

9.november inviterer vi til  norsk-eritreisk ettermiddag i Tananger kirke. Vi begynner kl.15 og avslutter senest kl.18. To gode naboer møtes til fest!  Den Eritreisk Ortodokse menigheten, som har sine samlinger i Tananger kapell, kommer hit. Det blir smaksrik eritreisk mat (som passer til både store og små), norsk og eritreisk musikk, bli-kjent-aktivitet, bli-kjent-informasjon og bli-kjent-prat på begge språk og sikkert også kroppsspråk! Vi håper virkelig at dere setter av denne ettermiddagen.

Hver mandag i partallsuker er det Bibeldykk i kirken kl.20-21. Vi leser fra Bibelen sammen. Du kan se hvor langt vi er kommet her på hjemmesiden vår.
Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20-21.

La pengene få betydning! Ja, nå blir det litt «pengemas», men vi kommer ikke utenom: En del av  menighetsdriften er basert på givermidler. Nå er det på tide å ruste opp givertjenesten. Det er særlig givertjenesten til ungdomsarbeidet som «blør». For å kunne klare å lønne ungdomsarbeider i 60% stilling, trenger vi å øke givertjenesten betydelig. TAKK til dere som er faste givere, har blitt givere nylig eller har økt giverbeløpet. Alle monner drar og pengene blir til velsignelse. Giverbrosjyren er tilgjengelig på kirketorget og den kan lastes ned fra hjemmesiden.

Med ønske om en velsignet uke!