Siden sist
Takk for sist til dere som var med på Pinse-bilrebusen. Og takk til komiteen som laget en flott bilrebus med litt å gruble på, noe å oppleve og noe å gjøre. Det er kjekt for Sola-menighetene å arrangere noe sammen. Været glimtet til, og vi kunne kose oss med grilling og pinsebål på kirkebakken til slutt.

Smittevern
Samfunnet åpner mer opp, og det er vi som kirke glade for! Det er nå mulig å samle 200 personer til gudstjenester og arrangementer – når vi har faste tilviste plasser. Det kreves ikke lenger 2 meters avstand ved felles sang, og det er ikke lenger forbud mot å krysse kommunegrenser ved deltakelse på arrangementer. Det er flott å kunne åpne dørene litt mer, samtidig som vi fortsatt har stort fokus på smittevern og takker for at dere følger disse når dere kommer til kirken.

Registrering er fremdeles påkrevd, og vi ønsker at alle melder seg på via hjemmesiden vår. Du kan følge linkene her i Siste Nytt. Påmelding til gudstjenestene stenger samme dag kl. 09:00. Dersom du ikke rakk å melde deg på, blir du registrert ved ankomst. Men vær så snill: Meld dere på forhånd. Det letter registreringsarbeidet for oss!

Generelt:
Hold minst 1 meter avstand.
Hold hendene rene
Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer

Gudstjeneste søndag 30. mai kl. 11:00 v/Tracy Rishton DESSVERRE AVLYST pga ventekarantene
Da er det temagudstjeneste og vi skal endelig få feire nattverd igjen.
Tema er: «Alt vi eier tilhører deg» ord som vi hører hver gang vi feirer gudstjeneste, men tenker vi over hva de betyr? Temagudstjenesten handler om et sunt forhold til våre eiendeler i lyset av Jesu kall til å leve et liv overgitt til ham og ledet av Den hellige ånd.
Offergaven går til Kirkemusikk. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for
gaven!

Friluftsgudstjeneste
6.juni kl.11:00 samles vi til friluftsgudstjeneste ved Sjøbadet på Myklebust. Vi feirer skaperverkets dag. Det er fremdeles en overraskelse hvem som er prest, men vi vet at sangen blir akkompagnert av Espen Behrens på trompet. Det blir stas! Ta gjerne med stol, egen niste og badetøy om du ønsker det!

Dåpsskole
1.og 8.juni er 6-åringene invitert til dåpsskole. Dette er et av våre trosopplæringstiltak, og er for de som skal begynne på skolen til høsten. Barna får utdelt den kjekke boken «Tre i et tre». Vi håper det blir koselige lesestunder med denne hjemme.

Utstilling av dåpskjoler 13. juni – september
Gled dere til utstilling av dåpskjoler som åpner 13. juni! Vi har fått inn mange flotte kjoler. Har du selv en dåpskjole å vise frem? Kanskje den har en interessant historie? Da vil vi gjerne låne, høre og notere. Ta kontakt! Dåpskjolene kan leveres til kontoret siste uken i mai, innen 1. juni.

Dåp?
Har du lagt merke til de store dåpsplakatene utenfor kirken? Vi ønsker å skape interesse rundt dåp.
Ved dåp blir man et Guds barn og medlem av kirken. Alle døpte barn får invitasjon til trosopplæring frem til fylte 18 år. Dåp har en helt sentral plass i kirken vår. Benytt anledningen til å snakke om dåp!
Lørdag 19. juni blir det en egen dåpsgudstjeneste i Tananger.

Menighetsmøte søndag 20. juni
Menigheten skal godkjenne ny lokal grunnordning for gudstjeneste. Dette er et pålegg fra kirken sentralt. Gudstjenesteutvalget og menighetsråd har utarbeidet forslag til ny gudstjenesteordning.
Vi har brukt den nye ordningen på alle gudstjenester det har vært mulig dette året. Alle forstår at koronapandemien har gjort prosessen kronglete for oss. Men nå er fristen her for å sende inn vårt
forslag til biskopen. Dersom du ønsker å være en del av prosessen, bør du få med deg gudstjenestene fremover og delta på menighetsmøtet etter gudstjenesten 20. juni!

Bibeldykk
Hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
Enn så lenge digitalt på JitsiMeet. Nå leser vi fra 4. mosebok og Hebreerbrevet. Kjekt om du blir med!
Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00. Enn så lenge digitalt på JitsiMeet.

Dugnad på uteområdet onsdag 9. juni kl. 17:00 – 20:00
Vi måtte avlyse dugnaden tidligere i vår pga. smittevernrestriksjoner. Ugresset har gode vekstvilkår og måkene bombarderer vinduene! Nå er det mulig å samles til dugnad. Det blir kun ute-arbeid. Vi blir utrolig glad dersom du blir med noen timer onsdag 9. juni. Ta med hageredskap og godt humør. Dette blir kjekt – og fint!

Godhetsuka
31.mai – 4.juni arrangerer IMI Tananger Godhetsuka. Thomas Hutton leder «Godhet» her i Tananger. De som har anledning til å være med og gjøre en innsats for andre, kan henvende seg til han: thohut@hotmail.com De skal bla ha bilvask noen dager utenfor Bedehuset, og dra rundt på andre oppdrag. Om dere vet om oppdrag er det og bare og gi Thomas beskjed.

Sommer 2021
I sommer blir det gudstjeneste hver søndag i Tananger kirke! De er felles for alle menighetene i Sola. Det blir påmelding til hver gudstjeneste. Oversikt, påmeldinger og mer info her.

Det blir sommerkonserter i kulturhuset hver onsdag. Første konsert er 16. juni.
22. juli markeres med gudstjeneste i Sola kirke. Mer informasjon kommer.

Med ønske om en velsignet uke og god helg!