Siden sist!
40 ungdommer kom til ungdomsgudstjeneste med Follow me nettverket, her i kirken på fredag. Anne Margrethe Ree Sunde var prest, og Otto Ljosdal ledet gudstjenesten. Vi feiret nattverd sammen. Etterpå var 50 ungdommer sammen på Enter der de koste seg med isbar, quiz og sporlek.

Kristi himmelfartsdag – Fellesgudstjeneste i Sola kirke
Torsdag 26. mai kl. 11.00 samles menighetene i Sola til fellesgudstjeneste med nattverd i Sola kirke.
Kristi himmelfartsdag havner lett i skyggen av andre store høytider, men Kristi himmelfart er ikke bare som en dag for avskjed. Det er også en dag for å rette blikket framover. En dag som innebærer både velsignelse og en visjon for veien videre, både for Jesu disipler den gang og for oss i dag. Dette vil være i fokus i Morten Sandlands preken over søndagens tekst; Johannes 17,1–5.

Velkommen til gudstjeneste søndag 29.mai. Tracy er prest, det er dåp og nattverd. Det er også søndagskole. I kirken snakker vi ærlig om livet og vi alle vet at det er både fjell topper og daler langs livets vei. På søndag møter vi Elia når han er i en slik dal. Kan han lære oss noe som også er aktuelt i dag?

Konfirmant 2022-2023
Påmeldingene til neste års konfirmantopplegg tikker nå inn. Vi ønsker velkommen til et flott år med gode, interessante, morsomme og tankevekkende opplevelser. Kjenner du en ungdom som skal begynne i 9. klasse, så tips gjerne. Invitasjonen kan bare sendes til døpte ungdommer, men her er alle velkomne!

Tanangerdagene
Starter med Barnas Dag på ungdomsskolen 8.juni, kl.17:00, men matsalget starter fra kl.16:30. Det blir mange kjekke gratis aktiviteter for barna, som toppes med besøk av RaySpeedy, tryllekunstner, tullebukk og ballongskulptør kl.17:30. En kjekk dag for hele familien!

Kulturkveld i kirken.
Torsdag 9. juni kl. 19:00 blir det Kulturkveld i kirken. Britt-Synnøve Johansen gir oss konserten «Ballader og Grimacher» der hun serverer viser og historie fra Evert Taube og Cornelis Vreeswijks liv.
Vi får et spennende kåseri av Sven Egil Omdal: «Sykehushistorie – fra igler til kikkhull» Sett av kvelden! Dette er også en del av Tanangerdagene. Se: www.tanangerdagene.no

Friluftsgudstjeneste – med lek og grilling etterpå!
Søndag 12. juni er Vår Dag i Den norske kirke. Da skal Tananger menighet feire frivilligheten og skaperverkets dag med flott friluftsgudstjeneste ved gapahuken på Jåsund. Det blir grilling og lek etter gudstjenesten. Søndagsskolen og «Førsteklasses» deltar. GRATIS grillmat: «Havets skattkiste».
Ta gjerne med stol eller sitteunderlag.

Aktiviteter i kirken:
Barnekoret:  Torsdag kl.17:30
Jesha: På grunn av ledersituasjonen, er det nå kun en gang pr. mnd. Neste Jesha er 3. juni.
Enter Fredag i partallsuker kl.20:00
Søndagsskolen: Når det ikke er familiegudstjeneste. Se hjemmesiden vår
Språkkafeen:  Onsdag i partallsuker kl.17:30
BønnesamlingMandag i oddetallsuker kl.20-21, i kirkerommet.
Bibeldykk: Mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 møtes vi i kirken for å lese Bibelen sammen.
Kjekt om du blir med!

Mange flyktninger fra Ukraina er i nabolandene – bli med på nettauksjon til inntekt for disse.
Vi har flotte premier! Har du lyst at noen maler gjerdet eller klipper hekk for deg? Kunne du tenke deg at noen strikker den genseren du alltid har ønsket deg?
Vi auksjonerer bort tjenester, de aller fleste av oss har mer enn nok ting, men noen som luker i hagen – det vil vi gjerne ha! Misjonsutvalget arrangerer en auksjon, der vi auksjonerer bort tjenester den 15. og 16. juni. Auksjonen skjer på nett, men ikke bli skremt om du ikke kan så mye med data, du skal få hjelp! Mer informasjon kommer.
Les mer om situasjonen og MUG sitt arbeid blant flyktninger her

Bli med på giverlaget!
Givertjenesten er en viktig tjeneste i menigheten. Vi er takknemlig for alle som er med på laget, men vi ønsker flere med! Dersom du vil at ungdomsarbeidet skal ha gode betingelser, at vi kan kjøpe inn teknisk utstyr så alle kan høre og se godt, at vi kan hyre inn musikere til høytidsdager eller få solskjerming på kirketorget osv.; BLI GIVER!
Nå er det superenkelt å bli fast giver i Tananger menighet. Scan QR-koden med smarttelefonen din, og VIPPS – så kan du bli fast giver via VIPPS! Du velger selv beløp og øremerking. Med VIPPS kan du enkelt endre både beløp og formål. Behovet er særlig stort for ungdomsarbeidet.

Med ønske om en velsignet uke og god Kristi himmelfartshelg!
Hilsen oss i staben