«Siste nytt» – nr. 2 / 13

yellow_crossI dag har hele staben vært i full sving med å klistre lapper på – og forseile bøssene til tirsdagens FASTEAKSJON. Det er sjelden vi har opplevelsen av å jobbe på samlebånd. Det hadde vi i dag. Det ble en skikkelig effektiv arbeidsøkt!

Bøssene er klare, og de som kan være med stiller kl.17:00 på tirsdag 19. mars. Det er ikke bare konfirmanter som har lov til å gå! Innsamlingen går som vanlig til Kirkens Nødhjelps arbeid. På søndagens gudstjeneste, 17. mars kl.11:00, framfører konfirmantene sin mini-musikal om den bortkomne sønn. Kirkerommet bærer alt nå preg av kulisser og rekvisitter. Generalprøven på tirsdag gav gjenklang i hele bygget. Det var ikke fritt for at vi som satt i menighetsrådsmøte ble nysgjerrige. Vi gleder oss til søndag. Noe av kirkekaffens godsaker er også laget av konfirmanthender.

Påsken nærmer seg med stormskritt. Vi ønsker velkommen til gudstjeneste både palmesøndag og 1. påskedag i Tananger kl.11:00. Vi skal igjen få minnes Jesu lidelse og død, og feire Hans oppstandelse! Siden mange reiser vekk for å feire høytiden til fjells eller ved sjøen, har vi i år gått sammen med Ræge menighet. Skjærtorsdag og langfredag kl.19:30 blir det fellesgudstjeneste i Ræge kirke. Medhjelpere fra vår menighet er ønsket. Gi beskjed om du har mulighet til å lese en tekst/bønn en av disse gudstjenestene! Til neste år blir det skjærtorsdag- og langfredagsgudstjeneste i Tananger.

Vi har fått mange nye naboer på Myklebust og Jåsund. Det er stadig lys å se i flere av de nye boligene. Vi vil gjerne at nytilflyttere skal bli kjent med Tananger menighet. Derfor har noen av oss besøkt nabolaget og delt ut både invitasjon til Nabofest og en rykende fersk brosjyre over tilbudene i Tananger menighet. Hvis du ikke har gjort det alt: Sett av kvelden til Nabofest 10. april 18:00 – 19:30. Vi vil presentere menigheten vår og alle aktivitetene, se film, prate og spise kveldsmat. Kom!

Våren er en flott tid. Naturen våkner, og som et under spirer nytt liv frem. Noen kjenner det klør i fingrene etter å rote i jorden og rake bort vissent løv.
I kirken har vårsolen vansker med å slippe gjennom vinduene fordi støvet ligger som et solfilter på rutene. Da vet vi at det er tid for VASKEDUGNAD! Alle er herved invitert: Tirsdag 16. april kl.17-21.
Om det passer bedre på dagtid, så bare kom når du vil!

Vi får fra tid til annen spørsmål om det er noen i menigheten som har en leilighet til leie. En familie på fire er på jakt etter husrom i Tananger. Barna er 8 og 2 år. Har du noe ledig, eller vet om noe, ta kontakt med kontoret.

Med ønske om en velsignet påskehøytid!
Hilsen staben v/ Randi