«Siste Nytt» nr. 20/18

Søndag 16.desember kl.16:00 «Synger vi julen inn», Tananger Blæsen, kor og solister deltar.
Her får vi sette oss ned og ta inn julens budskap i ord og toner.

Vi ønsker velkommen til familiegudstjenester på
julaften kl.14:00 og kl.16:00. Tabago synger på den første gudstjenesten.
Kjersti Goa Lødemel er solist på gudstjenesten kl.16:00.
Det er så flott at kirken fylles disse gudstjenestene. Det gjør parkeringsplassen også, så et lite tips:
Det er mulig å parkere ved Haga skole og Betania bedehus.

1.juledag blir det høytidsgudstjeneste kl.12:00.
Just Salvesen er prest på alle gudstjenestene.

1.januar samles vi til fellesgudstjeneste i Sørnes kirke, kl.12:00.

Kirkens Bymisjon, Sola menighet og Ræge menighet inviterer til
julefeiring på JULAFTEN kl.16:00-20:00 på Havdurhuset på Tjelta. Tilbudet er for alle som ønsker å feire jul i felleskap. Påmelding innen 15. desember til Gry Skogen 918 68 111.

Søndag 6.januar er selveste Hellige tre kongers dag og dette markeres i familiegudstjenesten kl.11:00. Etterpå (ca. kl.12:00) går vi rett over til juletrefest med juletregang, godsaker og aktiviteter. Festen vil avsluttes ca. 13:30. Velkommen til en super avslutning på julehøytiden, og la barna få med seg denne flotte juletradisjonen!

For fjerde året på rad arrangeres Julegaveaksjonen. Det er dessverre mange rundt oss som ikke har anledning til å unne seg og familien noe ekstra til jul. Barnefattigdom er et økende problem, også i Sola. Pengene som kommer inn sendes NAV øremerket Barnefattigdom. Familier som har behov tildeles et gavekort på kr 1000 hos Rema. Vi er ennå ikke helt i mål med å kunne dele ut gavekort til alle 60 familiene. Vil du være med å gi? Bruk VIPPS 543363 «Julegaveaksjonen».

Vi starter opp med nytt MiniAlpha kurs 16. januar. Kurset går over 5 onsdagskvelder og en lørdag formiddag. MiniAlpha er for alle som lurer på hva den kristne tro handler om, – eller vil vite mer om den kristne tro. Kurset passer for både den som er fast kirkegjenger og for den som ikke går i kirken til vanlig. Her har du en unik mulighet til å invitere med noen du kjenner og gå sammen på MiniAlpha! Påmelding  via denne linken

«Fred over jorden, menneske fryd deg, oss er en evig Frelser født!»

Vi i staben ønsker dere alle en velsignet jul og ett riktig godt nyttår!