Gratulerer, til Tananger menighet og til våre nye medarbeidere!

Tracy Jane Rishton er tilsatt som sokneprest i Tananger. Hun har de siste to årene vært vikarprest i Ganddalen. Hun er også en del av hovedlederteamet i Agenda 1, menighetsutvikling. Tracy er fra England, men flyttet til Norge som nygift i 1987, og ble her frem til 2001. Da flyttet hun tilbake til England for å ta teologi, men flyttet til Norge igjen i 2009 og har vært her siden.

Birgitte Avtjern er tilsatt som trosopplærer i Tananger menighet. Hun jobber nå som barnepastor i Vågsbygd misjonskirke i Kristiansand. Hun er teolog og har blant annet vært ettåring for NMS på Madagaskar.

Vi ønsker begge hjertelig velkommen, og ønsker dem Guds rike velsignelse over arbeidet her i Tananger menighet. Vi gleder oss veldig til å bli kjent med to flotte medarbeidere!

Vel møtt til fellesgudstjenester i Sola gjennom hele sommeren!Denne sommeren vil alle gudstjenesten finne sted i Sørnes kirke. Den første fellesgudstjenesten ble holdt sist søndag. Det var faktisk «kult» å stå i kø for å komme inn! Det var god plass til alle, men registreringen tar litt tid. Registrering er pga. mulighet for smittesporing, om det skulle bli nødvendig. Det er flott hvis alle tar med en lapp hjemmefra med navn og telefonnummer. Da er det bare å legge den i postkassen når dere går inn. Det er nok ikke så kult å stå i kø hvis regnet pøser ned! Med plass til 200 kan vi med frimodighet ønske velkommen til gudstjeneste i sommer!

Søndag 28.06 kl. 11.00 Prest: Silje Barkved Fossan. Organist: Maria Bue Kessel
Søndag 05.07 kl. 11.00 Prest: Haakon Kessel. Organist: Maria Bue Kessel
Søndag 12.07 kl. 11.00 Prest: Wenche Stavseth Viland. Organist: Arfon Owen
Søndag 19.07 kl. 11.00 Prest: Silje Barkved Fossan. Organist: Viggo Fagerjord
Søndag 26.07 kl. 11.00 Prest: Morten Sandland. Organist: Arfon Owen
Søndag 02.08 kl. 11.00 Prest: Morten Sandland. Organist: Geir Munthe-Kaas
Søndag 09.08 kl. 11.00 Prest: Haakon Kessel. Organist: Geir Munthe-Kaas

For utfyllende informasjon om forholdsregler og smittevern, viser vi til informasjon på menighetenes nettsider.

Årets sommerkonserter måtte dessverre avlyses. Men; Det blir gjort opptak av to Sommerkonserter. Disse blir som lagt ut i juli på kulturhusets hjemmeside, i tillegg til at lenken deles på Facebook. Det blir ikke det samme å sitte hjemme å se dette, men det er konserter med god kvalitet. Gled dere til:
Klassisk klang med Maria Bue Kessel, flygel
Sommerlige operetter og musikalske perler
Med Ann-Kristin Sørvåg, sang, Terje Søvåg og John Gunnar Aakerø på piano.

I koronatiden har noen av oss ansatte tatt fatt på «alternative arbeidsoppgaver» fordi de vanlige oppgavene har blitt satt på vent. Med solid innsats av frivillig har dette bl.a. resultert i en grandios forvandling av gymsalen! Den har gjennom flittig bruk gjennom mange år sett ganske sliten ut, men har nå fått en ny glød. I trappegangen til kjelleren hadde vi, som mange av dere vet, vanninntregning i vinter. Det resulterte i at rommet ikke så særlig pent ut etterpå. Også det har kommet seg betraktelig. Det skal bli en fryd når vi kan fylle gymsalen med aktivitet igjen! Her er noen før og etter bilder:

Med ønske om en god sommer, hilser staben med en velsignelse for dagene som kommer;

Må Gud vera framføre deg og visa deg den rette veien.
Må Gud vera deg nær og leggja armane sine rundt deg.
Må Gud vera bak deg og verna deg mot alle mørke makter.
Må Gud vera under deg og ta imot deg om du fell.
Må Gud vera i deg og trøysta deg når du blir lei deg.
Må han vera rundt deg og verna deg når du er redd.
Må han vera over deg som sola på himmelen –
og signa deg med all sin kraft.