Siden sist
Vi hadde gledet oss til temagudstjeneste sist søndag, men koronaen spilte oss et puss. Tracy måtte i ventekarantene og det ble for kort tid til å finne prestevikar sent lørdag kveld. Alt er bra med Tracy, og prosten tok selv dåpsgudstjenesten kl.13:00. Tre barn ble døpt på søndag!

Smittevern
Vi har stort fokus på smittevern. Dere finner informasjon på hjemmesiden vår.
Påmelding til gudstjenester er fremdeles påkrevd, og vi ønsker at alle melder seg på via hjemmesiden vår. Du kan følge linkene her i Siste Nytt. Påmelding til gudstjenestene stenger samme dag kl. 09:00.
Har du ikke mulighet for å melde deg på digitalt, er det er lov å sende SMS til Randi 97147133.

Generelt:
Hold minst 1 meter avstand.
Hold hendene rene
Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer

Friluftsgudstjeneste 6.juni kl.11:00
Vi samles vi til friluftsgudstjeneste ved Sjøbadet på Myklebust. Da feirer vi skaperverkets dag. Birgitte Avtjern leder gudstjenesten, og sangen blir akkompagnert av Espen Behrens på trompet. Det blir stas! Ta gjerne med sitteunderlag (det er litt begrenset med stol-plass), egen niste og badetøy om du ønsker det! Offergaven går til Kirkens Nødhjelp. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven! Påmelding her.

Dugnad på uteområdet onsdag 9. juni kl. 17:00 – 20:00
Vi måtte avlyse dugnaden tidligere i vår pga. smittevernrestriksjoner, så ugresset har hatt gode vekstvilkår… Men NÅ er det mulig å samles til dugnad. Det blir kun ute-arbeid. Vi blir utrolig glade dersom du blir med noen timer onsdag 9. juni. Ta med hageredskap og godt humør. Ingen forhåndspåmelding. Du registreres ved ankomst. Dette blir kjekt – og fint!

Familiegudstjeneste søndag 13.juni kl. 11:00 med åpning av dåpskjole-utstilling!
Det strømmer inn med flotte dåpskjoler og bilder. Dåpskjolen på bildet over er over 140 år gammel. Vi har også fått låne dåpskjolen til første barn som ble døpt i Tananger kirke i 2002. Dåpskjolene bringer med seg mye historie. Kate Rott Skarstad tar seg av utforming av utstillingen som åpnes ved familiegudstjenesten 13.juni. Vi har invitert «dåpsbarn» fra 50 og 75år siden, og barna fra dåpsskolen deltar, så dette blir fest! Det blir lek på kirkebakken etter gudstjenesten.
Utstilling av dåpskjoler varer fra 13.juni og ut i september.

Menighetsmøte søndag 20. juni
Menigheten skal godkjenne ny lokal grunnordning for gudstjeneste. Dette er et pålegg fra kirken sentralt. Gudstjenesteutvalget og menighetsråd har utarbeidet forslag til ny gudstjenesteordning.
Vi har brukt den nye ordningen på alle gudstjenester det har vært mulig dette året. Alle forstår at koronapandemien har gjort prosessen kronglete for oss. Men nå er fristen her for å sende inn vårt
forslag til biskopen. Dersom du ønsker å være en del av prosessen, bør du få med deg gudstjenestene fremover og delta på menighetsmøtet etter gudstjenesten 20. juni!

Bibeldykk
Siste bibeldykk før sommeren blir 14. juni kl.20:00 – 21:00 denne gangen møtes vi fysisk!
Nå leser vi fra 4. mosebok og Hebreerbrevet. Kjekt om du blir med!

Åpen bønnesamling har tatt ferie.

Sommer 2021
I sommer blir gudstjeneste hver søndag i Tananger kirke! Dette er felles gudstjenester for alle menighetene i Sola. Det blir påmelding til hver gudstjeneste.
Det blir sommerkonserter i kulturhuset hver onsdag. Første konsert er 16. juni.
22. juli markeres med gudstjeneste i Sola kirke. Mer informasjon kommer.

Høsttur til Vaulali 10-12. september
Vi satser igjen, med friskt mot i håp om at denne gangen lar det seg gjøre å samle store og små til leir! Høstturen går til Vaulali 10-12. september. Komiteen er i gang med å lage et kjekt program som passer for hele storfamilien. Det blir lek og moro, tur og avslapping, ord for dagen og tid til å bli kjent.
Turen er viktig for menighetsfellesskapet, og derfor sponser menighetsrådet prisen. Sett av helgen allerede nå! Mer informasjon kommer!

Med ønske om en velsignet uke og god helg!