Siden sist!
Nå har elleve 1.klasses allerede hatt to kjekke samlinger sammen med Birgitte og Julie. De synger og har aktiviteter, hører fortellinger og lager forskjellige ting. Og selvsagt får de noe godt å spise. Tirsdag fikk de pizza.
I går var siste Språkkafe før sommeren. 16 personer fra ulike nasjonaliteter var til stede!!

Velkommen til høytidsgudstjeneste, 1. pinsedag, søndag 5.juni. Tracy er prest, det er nattverd og søndagskole.
Tema: Den hellige Ånd er ferskvare.

Velkommen til Barnas Dag på ungdomsskolen 8.juni kl.17:00, matsalget starter fra kl.16:30.
Det blir mange kjekke gratis aktiviteter for barna, som toppes med besøk av RaySpeedy, tryllekunstner, tullebukk og ballongskulptør kl.17:30. En kjekk dag for hele familien!
Tananger Lions, Tananger menighet og IMI Tananger arrangerer. Se hele programmet her.

Torsdag 9. juni kl. 19:00 blir det Kulturkveld i kirken. Britt-Synnøve Johansen gir oss konserten «Ballader og Grimacher» der hun serverer viser og historie fra Evert Taube og Cornelis Vreeswijk.
Vi får et spennende kåseri av Sven Egil Omdal: «Sykehushistorie – fra igler til kikkhull». Billetter kjøpes på nett.  Servering av kaffe og kaker etterpå.

Friluftsgudstjeneste – med lek og grilling etterpå!
Søndag 12. juni er Vår Dag i Den norske kirke. Vi frivilligheten og skaperverkets dag med flott friluftsgudstjeneste ved gapahuken på Jåsund. Prest er Frank Skofterud. Trompetist er Sofia Mahan. Det blir grilling og lek etter gudstjenesten. Søndagsskolen og «Førsteklasses» deltar.
GRATIS grillmat: «Havets skattkiste».
Ta med stol/sitteunderlag, kaffekopp, tallerken og bestikk.
Vi anbefaler at du sykler eller går. Kommer du med bil, er det noen parkeringsplasser ved Læringsverkstedets barnehage. Derfra krysser du bussveien ved busstoppet. Her går det asfaltert gangsti ned til gapahuken, 300 meter å gå.

Frivillighet
Vi benytter anledningen til å takke alle våre trofaste frivillige i menigheten. Takk deg som står på hver uke, til deg som tar i et tak innimellom, til deg som gir pengegaver og deg som ber. Du er med på noe stort. Sammen bygger vi menighet, og sprer «Mer himmel på jord», slik kirkens visjon lyder.
Samtidig ønsker vi oss mange flere med på laget. «Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt.» Og; Det å gjøre noe for andre gjør noe med deg!

Aktiviteter i kirken:
Barnekoret:  Oppstart etter sommeren: 1. september.
Jesha: Siste Jesha før sommeren er 3. juni. Da er også 4. klassingene invitert.
Enter Fredag i partallsuker kl.20:00
Søndagsskolen: Når det ikke er familiegudstjeneste. Se hjemmesiden vår
Språkkafeen:  Tar nå sommerferie
BønnesamlingMandag i oddetallsuker kl.20-21, i kirkerommet.
Bibeldykk: Mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 møtes vi i kirken for å lese Bibelen sammen.
Kjekt om du blir med!

Mange flyktninger fra Ukraina er i nabolandene – bli med på nettauksjon til inntekt for disse.
Vi har flotte premier! Har du lyst at noen maler gjerdet eller klipper hekk for deg? Kunne du tenke deg at noen strikker den genseren du alltid har ønsket deg?
Vi auksjonerer bort tjenester, de aller fleste av oss har mer enn nok ting, men noen som luker i hagen – det vil vi gjerne ha! Misjonsutvalget arrangerer en auksjon, der vi auksjonerer bort tjenester den 15. og 16. juni. Auksjonen skjer på nett, men ikke bli skremt om du ikke kan så mye med data, du skal få hjelp! Mer informasjon kommer.
Les mer om situasjonen og MUG sitt arbeid blant flyktninger her

Gi hygieneartikler til flyktningene på Sola – lever i kirken din!
Gratisbutikken holder til på det gamle menighetssenteret i Solakrossen. Her får flyktningene komme og hente klær, leker og hygieneartikler etter behov. Alle varene i butikken er donasjoner fra private og næringsliv. Nå er det et veldig stort behov for hygieneartikler. Det som er stor mangelvare er sminke av alle typer, sminkefjerner, bomullpads, hårstyling; hårgele, hårspray, hårfarge, og bodylotion, ansiktskremer og solkrem.

Kan du bidra med et eller flere produkter? Disse må selvfølgelig være ubrukt, og de kan leveres i Tananger kirke fra NÅ og frem til 12.juni. Ta med til gudstjenesten eller stikk innom. Se etter kassen merket Ukraina, og legg ditt bidrag her. Det kommer så utrolig til nytte! Dette tar vi for gitt at vi får tak i selv, men tenk deg at du plutselig er fratatt alt du trenger, og uten økonomi til å skaffe dette selv. Ditt bidrag vil hjelpe!
Kontaktperson ved spørsmål: Cecilie Midttun, 93652805.

Bønne-tur
Bønneaksjonen for Tananger har nå vart en stund. I kirka henger gatekartet over Tananger, og der ser vi at mange gater er blitt fargelagt etter å ha blitt bedt for. Men det mangler noen veistrekninger, og ønsket er at alle veiene i Tananger blir fargelagt før sommerferien. Lapper med navnet på veistrekninger og forslag til bønn ligger på kirketorget. Ta gjerne med barna på denne turen.

Med ønske om en velsignet uke og god Pinsehelg!
Hilsen oss i staben