«Siste Nytt» nr. 21/19

Velkommen til gudstjeneste på søndag!
Vår egen Barnehage og SFO skal synge. Det rykende ferske barnebandet vårt, som i øyeblikket kalles «Ballast jr.» skal spille på to sanger. Tre barn skal døpes og det blir søndagsskole. Just preker over lignelsen om den barmhjertige samaritan. En kjent og utfordrende tekst, som du ganske sikkert vi oppleve nye dimensjoner ved på søndag!

Er du blant de som har hutret og frosset på gudstjenestene i det siste? Vi har dessverre hatt feil ved varmestyringsanlegget i kirken. Selv om varmen har vært «skrudd opp» slik at temperaturen skulle vært behagelig på søndagene, viser grafen at dette har vært den kaldeste dagen i uken!! Vi har hatt service på anlegget. Nå skal det være i orden til helgen.

Allerede NÅ på lørdag braker det løs: norsk-eritreisk ettermiddag, kl. 15-18. Det blir eritreisk mat og norske vafler, bli-kjent-aktivitet og -prat. Barnekoret vårt skal synge! Det blir sang og musikk fra den eritreiske menigheten. Dette blir en unik måte å bli kjent på tvers av kulturer. Vi håper virkelig at mange familier blir med! Det er ingen påmelding.

14.november kl.12:00 inviterer vi til «Torsdagslunsj – med någe attåt» for deg som er hjemme på dagtid og for pensjonister. Tema er: «Historien om skoleskipet Gann»
Ved Tor Egil Fjelde, tidligere rektor på Gann.

Mandag 11. november er det Bibeldykk. Da begynner vi på Apostlenes gjerninger. Bli med og følg evangeliets fremgang fra Jerusalem, så til Judea og så til jordens ender: mye spennende og sterk lesning ligger foran oss. Vi fortsetter også i 1. Mosebok hvor vi nå leser om Jakob og hans familie. Se loggen vår her.

Vi har fortsatt fokus på å være en menighet der alle utfordres til og får anledning til å ha en tjeneste. Har du lyst å ha en oppgave og lurer på hva vi trenger folk til? Stans igjen på kirketorget på søndag, snakk med oss eller ta med brosjyren Til tjeneste.
Liker du å synge, kan vi røpe at forsangertjenesten ønsker seg flere stemmer.

Tananger menighets visjon: Mer himmel på jord.
Vi vil være en Bekjennende Åpen og Tjenende menighet.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen Staben i Tananger menighet