Vi håper dere alle har hatt gode dager i ferien! I sommer har alle gudstjenestene vært i Sørnes kirke. Men NÅ gleder vi oss til å samles igjen i Tanangerfellesskapet!

Det blir en annerledes og spennende høstsesong vi starter på nå, med avskjeder, velkomster og nye Covid-19 regler.
Det blir vemodig å skulle takke av Just og Marianne på gudstjenesten 30.aug. Mest av alt er vi takknemlige for den flotte tjenesten begge har stått for. Så gleder vi oss over å ønske velkommen Birgitte Avtjern som ny trosopplærer. Hun begynner til uka.
Og 1.september begynner vår nye sokneprest, Tracy Jane Trishton. Begge blir presentert mer senere. Vi gleder oss over to flotte, nye medarbeidere. Ta godt imot dem!

I løpet av august får vi ny oppdatering om hvordan vi som kirke skal forholde oss til Covid-19 og smittevern. Enn så lenge forholder vi oss til gjeldende regelverk. Det er gode muligheter for at de fleste av våre tilbud kan starte opp nesten som vanlig i høst, men selvfølgelig med gode retningslinjer for hygiene, avstand og hensyn i forhold til matservering.
Vi vil nok oppleve at ulike menigheter løser dette på forskjellig vis. Det vil være ulike lokale hensyn som ligger til grunn for vurderinger, og den gjeldende 1-metersregelen er med på å legge føringer som får ulike utslag etter hvor store lokaler vi har til rådighet. Alle involverte ansvarlige blir kontaktet før oppstart om hvilke hensyn som må tas.

Vi starter semesteret med familiegudstjeneste søndag 16.august.
Det blir leker og salg av grillpølser etter gudstjenesten.
Nå har kirken plass til 200, så Inviter med naboen og kom!
Smittevernreglene pr. i dag tilsier at alle fremmøtte skal registreres. Ta med en lapp med ditt navn og mobilnummer. (Vi har lapper i reserve om du glemmer det.) Og enmetersregelen gjelder!

Oppstart av faste aktiviteter:
Knøttetreffen Åpen barnehage starter torsdag 24.august.
Barnekoret starter øvelsene torsdag 27.august kl.17:30. Det blir kveldsmat etter øvelsen.
Språkkafeen starter opp igjen tirsdag 1. september kl.17:30.
Jesha-klubben for 5-7.klasse og ungdomsklubben ESC starter 4. september.

Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20-21. Oppstart: 24. aug.
Hver mandag i partallsuker er det Bibeldykk i kirkestua kl.20-21. Vi leser fra Bibelen sammen. Oppstart: 31.august.

Dugnadsgjengen starter opp allerede torsdag 27. august kl. 09:30-12:00. Er du hjemme på dagtid og har lyst til å ta i et tak i kirken, så ta med matpakken og kom! Vi er supertakknemlig
for all praktisk hjelp, ute som inne. Nå er det mye ugress som roper etter å bli luket😊 Derfor vil vi prøve å samle en gjeng også torsdag 20.august.
Vi spiser lunsj sammen kl.11:30.

Menighetsweekend til Holmavatn går av stabelen 11-13. september. En flott gjeng har meldt seg på. Har du lyst å være med, men glemt å melde deg på? Sjekk om det er «restplasser» igjen ved å gå inn på hjemmesiden! www.tanangermenighet.no

«Torsdagslunsj – med någe attåt» er for deg som er hjemme på dagtid og for pensjonister.
Vi starter med lunsjbufe (kr.50) kl.12:00. Deretter blir det et kåseri eller et kulturelt innslag.
17.september: Tema er «Med engasjement for fred» ved Tore Nærland.
15.oktober: Da blir det en minikonsert v/ Arfon Owen og Olav Mo
De neste datoene er: 12.november og 10.desember.
Har du anledning til å være med å lage til lunsj en av dagene, så vær snill å gi beskjed!

Velkommen til fellesskap i menigheten vår.
Vi gleder oss over muligheten til å kunne samles igjen!

Ha en velsignet uke! Hilsen oss i staben.