Siden sist
Det var stas å feire skaperverkets dag med friluftsgudstjeneste ved Sjøbadet. Som ved magi lettet tåken fem på elleve. Over femti var samlet på svaberget og noen av de tøffeste hoppet i vannet etter gudstjenesten!
Takk til alle som møtte på ute-dugnaden på onsdag. Bed ble luket og barket, benker og bord malt. Det har blitt SÅ flott! Dugnadsånden lenge leve!

Smittevern
Vi har stort fokus på smittevern. Dere finner informasjon på hjemmesiden vår.
Påmelding til gudstjenester er fremdeles påkrevd, og vi ønsker at alle melder seg på via hjemmesiden vår. Du kan følge linkene her i Siste Nytt. Påmelding til gudstjenestene stenger samme dag kl. 09:00.
Har du ikke mulighet for å melde deg på digitalt, er det er lov å sende SMS til Randi 97147133.

Generelt:
Hold minst 1 meter avstand.
Hold hendene rene
Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer

Familiegudstjeneste søndag 13.juni kl. 11:00 med åpning av dåpskjole-utstilling
«Det skjer er under å dåpen hver gang et barn blir født» synger vi og det tror vi på! Det er derfor all grunn til å feire dåpens plass i menigheten og i livet.
Glede dere til å se den flotte dåpskjole-utstillingen som åpnes ved familiegudstjenesten. Vi har invitert «dåpsbarn» fra 50 og 75år siden, og barna fra dåpsskolen deltar, så dette blir fest!
Det blir nattverd og etter gudstjenesten blir det kirkekaffe og lek på kirkebakken.
Offergaven går til menighetens trosopplæring. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven!

Det vil være mulig å komme innom kirken i neste uke i kontortiden 09-15 tirsdag-torsdag, for å se utstillingen. Eller etter avtale med kontoret. Utstilling av dåpskjoler varer ut i september.

Gudstjeneste og Menighetsmøte søndag 20. juni
Velkommen til gudstjeneste kl.11:00, Tracy er prest. Umiddelbart etter gudstjenesten holdes menighetsmøte. Menigheten skal vedta ny lokal grunnordning for gudstjeneste. Gudstjenesteutvalget og menighetsråd har utarbeidet forslag til ny gudstjenesteordning. Vi har brukt den nye ordningen på alle gudstjenester det har vært mulig dette året. Nå er fristen her for å sende inn vårt forslag til biskopen. Er du opptatt av gudstjenestene våre, er det viktig at du møter her. Forslag og saksdokumenter finner dere her:
Utskrifter i papirformat legges ut i kirken ved infotavlen.

Bibeldykk
Siste bibeldykk før sommeren blir 14. juni kl.20:00 – 21:00 denne gangen møtes vi i kirken!
Nå leser vi fra 4. Mosebok og Romerbrevet. Kjekt om du blir med!

Sommergudstjenestene blir i Tananger kirke
I sommer blir gudstjeneste hver søndag i Tananger kirke! Dette er felles gudstjenester for alle menighetene i Sola. Det blir påmelding til hver gudstjeneste.

Sommerkonsertene
Det blir sommerkonserter kl.12:00 i kulturhuset hver onsdag. Første konsert er 16. juni.
NB! Alle må på forhånd «kjøpe» gratisbilletter digitalt https://www.solakulturhus.no/program
Eller klikk deg inn på hjemmesiden vår. «Salget» åpner onsdagen en uke før konserten.

Høsttur til Vaulali 10-12. september
Vi satser igjen, med friskt mot i håp om at denne gangen lar det seg gjøre å samle store og små til leir! Høstturen går til Vaulali 10-12. september. Komitéen har laget et kjekt program som passer for hele storfamilien. Det blir lek og moro, tur og avslapping, ord for dagen og tid til å bli kjent.
Turen er viktig for menighetsfellesskapet, og derfor sponser menighetsrådet prisen. Mer informasjon kommer på hjemmesiden. Påmelding innen 1. september.

Med ønske om en velsignet uke og god helg!
Hilsen oss i staben.